Personligen tycker jag inte att man ska skicka iväg pengar på saker som man inte har en jävla aning om själv. Det är ju inte de amerikanska sporterna i sig som är problemet och anledningen till att det går bättre på dina egna europeiska rekar. Det beror nog snarare till en stor del på att du faktiskt vet något om europeisk fotboll medan du har noll insikt i vad du faktiskt spelar på i basketen (?).
Sen kan man ju givetvis diskutera att de som tar betalt för sina picks borde vara vinstgivande och att man inte ska behöva kunna något alls för att rygga dem. Jag kan hålla med, men det är en jävligt shady business det där och alla rekar är inte bra bara för att de kostar.
Jag inledde min bettingkarriär med att sitta och rygga service plays blint och det gick åt helvete, men nuförtiden spenderar jag min tid på SBR, tar del av tugget där, läser av linor och försöker att få en egen uppfattning om varje spel jag gör. Visst ryggar jag ibland picks därifrån och även från WD och liknande, men jag försöker att alltid få en uppfattning om spelen själv innan jag trycker iväg dem i så fall. Sållar bort det jag inte tycker om.
Jag brukade spela väldigt mycket poker, och när man lär sig att bli bra på det så är den bästa metoden att innan varje gång man gör något fråga sig själv varför. "Varför synar jag nu?" och så vidare. Har man inte ett bra svar på det så ska man inte heller göra det, och det känns som om det kan sammanfatta vad jag tycker gäller för bettingen också. "Varför spelar jag på det här?" Har man inte ett bra svar till det ska man inte heller göra det.
Kanske blev en del offtopic i i den här tråden nu, men jag antar att diskussionen om den amerikanska basketens vara eller icke vara är ganska aktuell för dig, så jag hoppas att det är okej.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av Exakte den 2010-02-02 klockan 09:03.
|