De tre strykningarna har snarare cementerat min tro att vinnaren återfinns på tilläggsvolten. Den stora vinnaren i dubbel bemärkelse på dessa ändringar blev 15 Ester Zonett med lovande Oskar Florhed som nu får ett dansgolv att kliva iväg ifrån samt mindre kött att runda. När man tittar på startsnabbhetsstatistiken hos travnet ser man att hon inte spetsat på 8 försök och inte vunnit på 8 Solvallastarter. Har dock roat mig med att kolla hur hästen öppnat i sina voltlopp från tillägg och måste säga att denna lördagshäst snarast är gynnad av voltstart! Ser man sedan vilka lopp hon deltagit i på Valla så kan det vara förlåtet att hon inte vunnit där. På häftiga formintrycket senast och ovanstående omständigheter så seglar detta upp som draget i loppet och den givna utgångshästen på mitt utlovade tvillingspel. Var klart snabbast från spår 3 på tillägg 23/12 (krossade då ett bra gäng med liknande proposition, dock 2640m) samt öppnade snabbt öppnade raskt 10/6-10 från spår 6 tillägg. Hungrige Oskar litar jag på att han fixar iväg henne här. Underlättas ju av visad toppform och löpviljan hos hästen. Hittar han bara ner framför sina voltkamrater så ska chansen vara riktigt bra då hon tål en tuff sista 700meterrepa. Kunde ursprungligen inte se henne ta sig förbi 14 Rouge men med den borta så är det nu bara att åka. Gasa Oskar!!!
Mitt tvillingspel blir: Utgångshäst 15 Ester Zonett mot 2,10,11. Kan vara en chansspik för den vågade. Står själv över streckspelet idag då jag inte har feeling i övriga lopp och jobbar under dagen.
En intervju tagen innan strykningarna:
15 Ester Zonett (Oskar Florhed) ser det bra ut med. Bör ha en bra chans här tycker jag. Hon går alltid med skor. Det gör ingenting om det blir riktigt kallt så att brodd krävs heller. Blir kanske inte så jättebetrodd nu, säger Tomas Wiklund.
TILLÄGG: Nyss spelade någon ca 5-6000kr vinnare på nr 15 då den dök från 7,50 till 2,30 i odds hos ATG. Någon med kontakt i stallet kanske? Inget jättespel men ganska mycket för en 7%are.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av criba den 2011-02-12 klockan 09:27.
|