Visa ett inlägg
Gammal 2010-02-02, 12:14   #48
tompa87

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 6093

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kiwid10 Visa inlägg

Freddie Sjöström vs Niklas Hagman ser jag som att de byter en energi spelare vs en annan.
Hagman i mitt tycke överreklamerad, han får spela i top 2 lines i Toronto men i vilket annat lag som helst hade han spelat i 3e ev 4e linan...Hagman gör ca 20-25 mål per säsong men har då spelat i "målglada" lag. Både Dallas och Toronto har inte direkt värnat om det defensiva spelet...

Hur tänker du när du säger att Dallas, när Hagman spelade där, inte var ett defensiv inriktat lag? Ett av NHLs tajtaste lag för ett par år sedan (då han spelade för dem) och Hagman är en topp 2 linje spelare för att han gör 20-25 mål på en säsong, Fredrik har kommit upp i 10 st en gång. Så dem gör en bra trade. Sen att dem är energispelare är väl helt ok att säga, men inte alls på samma nivå.

Förra året kom t.ex. Toronto på 10e plats i mål gjorda framåt, och Dallas på 20e.
Så att säga att dem är målglada lag är väl att ta i?
Säsongerna innan det så låg Dallas väldigt bra till i insläppta mål statistiken, topp 7, och Ken Hitchcock är ju känd för sin ubertajta spelstil och han spelar bara forwards som är villiga att backchecka. Se på Blue Jackets nu t.ex.

Sen tycker jag precis som du, att dem släppte Phaneuf var rent tjänstefel, en av NHLs bästa backar, om än lite sämre i år, men han är ännu ung, bara 24 år gammal.
tompa87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat