Visa ett inlägg
Gammal 2011-02-13, 17:59   #96
rovfisken666
Banned

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Start om 25 minuter och mina tankar just nu är att Kathrin Hitzer på topp 3 kan vara aktuellt men odds på runt 15 önskas för att det ska vara värde med lite marginal, det kan annars vara en trevlig tv-peng ifall oddset endast är runt 10. Jag har väldigt svårt att bestämma mig vem som kan vinna detta och samtidigt ha ett fint odds. Jag känner lite att Berger inte är i tillräckligt bra åkform för att vinna detta ifall det blir strid på sista varvet. Tyskorna blir farliga åter igen ifall de är med efter det stående skyttet men klarar de att hålla ihop det bra nog? Vad finns det för skrällar som kan skjuta fullt och köra tillräckligt bra? Teja Gregorin blir mitt vinnarspel till drygt 34 i odds. Hon kör tillräckligt fort och skjuter stabilt nog för att hålla ihop det hela. Men det blir lite som Sikora på herrarnas masstart som överraskade mig. Jag har studerat hans odds ett tag nu men inte sett något som tyder på stigande form men så slog han till med en andraplats.

Jag är inne på Mäkäräinen och Domracheva som segrare också men de har visat lite tveksam skjutform även om banan passar båda dessa åkare också. Jag tror mest på Mäkäräinen men de är jämna och det måste vara dags för Domracheva att hålla ihop skyttet så jag väljer högsta oddset här och drygt 16 får jag vara nöjd med, men det krävs bra skytte här, max en bom alltså. Vad gäller H2H tycker jag mig se ett rätt bra värde i att vår egen Anna >Carin Zidek Olofsson ska vara före Svetlana Sleptsova även om den sistnämnde stod över jaktstarten i går och har lite mer sparat i benen. Men ryskan skjuter riktigt illa just nu så det måste spelas emot, även om jag är fullt medveten om att sådan vänder fort och vips skjuter hon fullt och står på pallen. Lite synd att Ekholm inte har bättre odds för hennes åkform var riktigt stark i går och hon körde upp sig många placeringar liksom Hitzer. Värdera själv och väg in med hjärtat ifall Ekholm är värd en vinnarpeng också. 15 minuter till start.
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng