Visa ett inlägg
Gammal 2011-02-14, 16:08   #10
fondell
 
fondells avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 608
Sharp$: 445


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Flertalet speldagböcker skrivs i första hand för att vi som skriver dessa verkar tro att just vi är den centrala punkten här på sharps.se. Samma sak gäller alla oss som har egna bloggar eller liknande sajter. Har vi inga läsare eller inte får den respons vi så gärna vill ha så är risken stor att vi lägger ner arbetet bara. Jag har sett det ett flertal gånger och kommer antagligen få se det i framtiden också.
Jag ser inget negativt med speldagböcker, även ifall de läggs ner. Att se allt från olika perspektiv är bra, det behöver man ibland.

Citat:
Men jag tycker vi ska bygga från grunden och sen får resan visa vad slutresultatet blir. Vi är på tok för många som börjar i fel ände, nämligen att vi är de fullfjädrade spelexperterna som ska leverera bäst tips hela tiden, och ofta blir det bara pannkaka och ett avslutat användarkonto, en nerlagd blogg eller en dagbok som inte är rolig att skriva längre. Detta, enbart för att vi börjar i fel ände. Bygger vi grunden från början kommer också resan bli bättre och vi kommer inte ha samma behov av att synas, och det kommer med stor sannolikhet generera fler intressanta speldagböcker, bloggar eller vad det nu är
Ser fortfarande inte vad som är felet, ger folk bra rekar så är det bara positivt. Synd ifall det inte håller i längden och att de inte fortsätter. Utbudet på rekar med fakta är alltid bra, kalle-anka rekar kan vi skippa har dock inte sett många sådana här på sharps.

Citat:
Min tanke är att när vi skriver rekar ska de också vara något extra bra, inte bara något som jag tror har ett litet värde, t ex min miss i dag på Juventus - Inter som jag analyserade fram till över 2.5 mål. Men aldrig att jag skulle skriva ner den som rek till 1.97, men hade den gett 3.20 så hade vi hamnat i ett annat läge.
3.20 i ett ö/u 2.5, möjligtvis kan man se det när Barcelona spelar och isåfall är det under. Ifall du har en bra tail på u2.5 så ser jag inte en omöjlighet att trycka av på 1.8, man kan inte alltid få runt 2 ggr för ett spel som är bra.

Det kvittar ifall man skriver rekar för att tillfreställa sig själv, hjälpa folk eller försöka skapa sig ett namn. Kommer säga det igen, att presentera fakta, siffror och sina tankar är bra, förstår inte varför du har hängt upp dig på det här med dåliga rekar.

Citat:
Sen vill jag även att topplistan av flest gjorda rekar ska tas bort då det är en lista som är helt irrelevant. Låt oss istället ha en lista med högst ROI i rekarna som gjorts eller liknande, det ger mycket mer att kolla in.
Varför är det irrelevant att ha en lista med flest rek-trådar. Visar att personen har ett intresse för att skriva och leta upp fakta. Att senare ha en roi på sina rekar är ju naturligtvis inte heller så vettigt, att få upp en stabil roi på rekar kommer ta år.

Ser hellre att rekaren har skrivit x-antal trådar än att han har 170 % roi på två rekar.

Och ja, jag har läst din tråd
__________________
Citat:
"I don't care if you're black, white, straight, bisexual, gay, lesbian, short, tall, fat, skinny, rich or poor. If you're nice to me, I'll be nice to you. Simple as that."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Korsikanen (+5)
fondell är inte uppkopplad   Ge poäng