Visa ett inlägg
Gammal 2011-02-14, 16:31   #12
rovfisken666
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Rent allmänt ger jag snart upp att tro att en majoritet av alla jag springer på när jag hoppar runt på nätet ska vara någorlunda vettiga. Det gäller att dra i nödbromsen nu och filtrera hårdare än normalt. Enbart jobba för att skapa sitt eget lilla nätverk känns det som och inte försöka ha en stor och öppen kommunikation, för det kommer alltid att misslyckas känns det som. Människan verkar vara sådan av naturen.

Hela mitt inlägg ovan var i grunden för att vi samtliga borde utvecklas och försöka skapa något som är lite bättre än det vi i dag gör. Men det misstolkas och det ska svaras på saker som inte är skrivit ens. Hur kan det bli så snett? Var jag så dålig på att formulera mig mitt i natten eller hade vi alla bara otur när vi tänkte?

fondell:

Jag stör mig på speldagböcker där utgångspunkten är att mata mig med information, lika mycket som jag stör mig på att Micke Nybrink inom travet ska komma med sina tips och funderingar hela tiden. Håll käften till ni har något att komma med säger jag. Det känns som att alla har ett sjukt stort behov av att ge tips fastän de inte har några. Lite samma syndrom som att jag måste spela fastän jag inte ens ser värde i vissa matcher. Det finns nämligen en del speldagböcker eller bloggar för den delen som jag börjat läsa men det första som står är hur fantastiska tips som ska delges och redan samma dag kommer minst ett par stycken. Senast i dag läste jag om en kille som snackar stort med sin nya rating eller ranking i europeiska ligor. Det första han gör som medlem här är detta, kunde han inte presentera det först innan han snackar stort om det? Den tråden gav mig ingenting men likväl hyllas han som kung redan. Idioti är mitt ord.

Jag har aldrig sagt att det är fel med bra rekar. Men är rekar bra när samma person lyckas kasta ut åtta st under samma dag? Då kan jag lika gärna bara kolla in sheet eller liknande, det ger mig lika mycket som att se vad någon skriver i "dagens-trådarna". Visst, det står lite text också men det kan vem som helst skriva ihop. Jaktenpåmiljonen har ju fått kritik av många för hans sätt att skriva rekar t ex. Nä, skriv som sagt när ni har något att komma med och inte när vi bara vill synas.

Jag har hängt upp mig på detta då jag tror att ett flertal rekar inte ens är värderade innan de skrivs. Jag kan ge exempel på det ifall du inte tror mig

Ja, men grattis, kalle anka skrev 800 rekar förra året och hans intresse är stort, hans namn syns på förstasidan men killen är lika usel på att tippa som Nybrink. Grattis, till vilken nytta ska vi ha den listan då? Otroligt att du ens kan tycka att den listan är vettig.

Citat:
Du har hängt på forumet i 1 månad, och det är naturligtvis bra. Har inte heller hängt här så mycket, men att döma ut hela sidan och communityn för att massa r&k-folk har kommit är lite väl. Ge det tid så kommer de att försvinna med tiden.
Om du nu läst det jag skrivit. Kan du då vara snäll att förklara ovanstående citat från dig? För var dömer jag ut hela sidan? Om jag minns rätt så står det faktiskt följande i min tråd.
Citat:
Tillsammans kan vi göra den här sidan till något väldigt bra, förvisso är den väldigt bra redan och jag trivs här. Men jag tycker vi medlemmar kan öka kraven på oss själva, speciellt när vi enbart skriver i syftet att någon annan ska läsa det.
Att du sen snackar om stenar i glashus är konstigt. Funderade du ens på varför jag använde mig av uttryck som "vi" och inte "ni"? Är det då konstigt ifall jag ifrågasätter om du faktiskt läst vad jag skrivit.
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng