Visa ett inlägg
Gammal 2011-02-15, 15:17   #10
zz

zzs avatar

Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 362

ZZ
Stats: 16 - 22 - 1
ROI: 127.54%
Vinstprocent: 42.00%

Standard

Två spel här idag:

Roma-Shakthar 2 @ 4,25 Expekt

Jag har följt den östeuropeiska fotbollsutvecklingen noga. Det gick att tälja guld med de lagen för några år sedan i framförallt uefa-cupen då de var ständigt undervärderade. Nu har spelmassan fattat poängen och ifjol kunde man för första gången skönja att lagen från öst faktiskt övervärderades. Då speciellt lag från bulgariska och rumänska ligan. Men här har vi kronjuvelen i det östeuropeiska "fotbollsundret". Shakthar med en ägare som får Shelski-Abramo att framstå som en arbetare så har Shakthar tålmodigt format truppen under snart 7-8 års tid. Jag skulle vilja påstå att de utan problem skulle kunna hävda sig som topp 4 lag i Italien strax bakom Milan och Inter. Nu har de inte lirat ligaspel på väldigt länge vilket ofta anses vara väldigt viktigt för match-tempo osv. Å andra sidan har de fått disponera krafterna precis som de velat inför den här matchen. Jag tror att Roma känner en viss press att vinna denna matchen då det inte är någon rolig/lätt upggift att åka till Ukraina och möta Shakthar i gruvstaden Donetskt. Jag tror det bäddar för en rättså öppen match. Jag ger Shakthar ca 26-27 % att ta hem den här fighten och spelar därför till 4,25 på Expekt.

Aris-Man City 2 (-1,5) 2,80 Expekt

Manchetser City mot ett mittenlag i grekiska ligan. Hinner inte med någon längre motivering men jag tror att City har en bra chans att prassla till och ser därför bättre värde i -1,5 till 2,8 istället för rak till 1,7.