Dags för KHL igen då. Tre rundor kvar inför slutspelet och det finns tre lag som har slutspelsplatser att spela om.
Ogiltigt spel-ID: 285296
Torpedo är tillsammans med Minsk de två lagen som i allra högsta grad slåss om den sista slutspelsplatsen.
Torpedo har sprintat förbi i tabellen efter en formtopp innan uppehållet. Man har fått igång sin förstafemma och jag har lite envist hållt fast vid att man har en bättre trupp än vad tabellen visar. Nu har man fått ut det och mot ett Barys som redan säkrat en slutspelsplats så måste man bara vinna.
Jag hade nog haft oddset kring 1.40 med tanke på motivationsfaktorn.
Ogiltigt spel-ID: 285297
Finns egentligen ingen statistik som backar upp det här. Men jag tror att det är två rätt avslappnade lag som kliver in till den här matchen.
Jag räknar med att det blir en rätt öppen match där fokus knappast ligger på försvarsspelet.
Ak Bars kommer ta vara på de ytor som ges, och Severstals försvar har inte alls varit det bästa innan uppehållet.
Tror dessutom att hemmalaget kommer gå för att i första hand underhålla publiken då det inte är någon katastrof ifall man förlorar.
Ogiltigt spel-ID: 285298
Ja, jag har ju Salavat som slutsegrare och man var ruggiga innan uppehållet.
Men nu är det ändå ett Riga som slåss för en slutspelsplats. Visst, man ligger rätt bra till men ingenting är klart.
Med det hemmastöd som man har och med tanke på vad som ligger i potten så är 3.67 riktigt högt, trots att det står ett Salavat på andra sidan.
Gästerna vill säkert ta förstaplatsen i öst, men inte lika mycket som Riga vill till slutspel.
Motivation slår klass helt enkelt.