Ikväll är det sista dagen för de flesta lag (2 till matcher spelas på torsdag) innan all-star break och en lång vila.
Storlagen vill inte riskera skador och vill istället använda dessa 5 dagar för att läka småskadade spelare. Här blir det ungefär "en dag på jobbet, fast det är torsdag innan långfredagen", ta det lugnt, spela stabilt, vinn.
Celts, Lakers, Spurs, Heat, Bulls, (Mavs) tänker lite så. Jag skulle hålla mig ifrån stora linor och istället titta på underspel i dessa matcher.
Lag som har precis fått upp nåt slags momentum vill egentligen inte ha en break nu, utan istället spela. Dessa lag är bra att ta på över och +/- pts för de vill avsluta med en fin och stor vinst för att behålla farten. Det gäller också lag i playoff jakten.
Där tittar man på lagen i mitten med en W streak: Blazers (W5), Grizz (W4), GSW (W2), Hawks (W1), 76ers (L1)
Lag som vill bara att dagen ska bli över så de kan omgruppera är lag med skador, viktiga ändringar, helt enkelt dåliga lag som vill försöka bygga upp självförtroendet med bra träningar och ingen hets från media. Dessa lag är oftast på på en L streak.
Jazz (L2 - med Sloan drama, småskador och dåligt spel)
Nets (L2 - spelar uselt borta, vill avsluta detta med en potentiel trade av Melo och bara kunna spela utan störningar)
Pistons, Cavs, TWolves
Kings (Cousins och Evans borta, jag tror deras energi efter gårdagens storförlust är väldigt låg)
Clips (L3 på den massiva roadtrip)
Hornets (L2, skador och i behov av lite andrum)
Nuggets (L2, skador + trade rykten)
Inget av dessa är solkar bet eller fade bara för det och tyvärr ser det ut som om flera möjliga fade-lag spelar mot fade-motståndare, men det kan ge en ide om vad matchbilden kommer att se ut.
Viktigt att plöja igenom lokala tidningar och leta uttalanden.
Får jag Bucks nära pk (eller dog pga deras skador) blir det nog ett spel.
Blazers hoppas jag på -4, men tror det hamnar mer runt -6.5
Jazz hoppas jag på nåt löjligt iom GSW borta-problem, typ -8 så jag kan spela GSW