Kvällens spel
Sevilla FC - FC Porto
En match där jag svängt fram och tillbaka en del. I går var jag inne på seger för Sevilla, medan jag i dag har varit inne på en bortaseger. Efter att ha studerat lite resultat på sistone samt vägt oddsen så finner jag faktiskt ett litet spelvärde på kryss. Spelar hellre krysset än tvåan enbart på oddset.
4/10
| 2011-02-17 21:05 | Europa League | Sevilla FC vs FC Porto X |
X |
FT |
16 |
3.470 |
Glasgow Rangers - Sporting Lissabon
En match där jag från början tänkte spela hemmaseger då inte mycket i mina funderingar talar för en bortaseger. När jag studerade Rangers matcher i Champions League i höstas var det målsnålt till tusen. Länge var jag inne på att spela 1-0 men garderar upp och spelar under 2 där jag vid ett misslyckande kan få tillbaka pengarna.
4/10
| 2011-02-17 21:05 | Europa League | Glasgow Rangers vs Sporting Lisbon UNDER |
U 2 |
FT |
16 |
2.230 |
Young Boys - Zenit St Petersburg
En match där ett formstarkt hemmalag möter St Petersburg som har fått spela träningsmatcher/-turneringar. Jag väljer dock att spela en tvåa i matchen pga att Zenit sprang över riktigt bra lag i gruppspelet av Europa League. Sex raka segrar där imponerar och skulle det misslyckas så får jag tillbaka pengarna vid ett kryss. Zenit är ett klart bättre lag och spelet känns riktigt bra.
8/10
| 2011-02-17 21:05 | Europa League | Young Boys vs Zenit St Petersburg |
pk |
FT |
32 |
1.535 |
Young Boys - Zenit St Petersburg
De flesta är inne på att detta ska bli ett målkalas av sällan skådat slag. Visst, tittar vi på Young Boys två senaste i ligan så imponerar 9-2 i målskillnad och lägger vi till att Petersburg snittar tre gjorda mål i gruppspelet av Europa League så känns det ju som att matchen kommer sluta 3-5 eller något liknande. Men när jag tittar lite mer noggrant på det hela så visar det sig att Young Boys i ligan spelat under tre i 60% av sina hemmamatcher. Zenits baklängesmål dröjer så sent som till 65:e minuten i snitt vad gäller gruppspelet som nämnt ovan. Jag går emot och spelar under tre mål av den anledningen och vid tre mål så blir det pengarna tillbaka. Oddset känns rätt för ett spel.
4/10
| 2011-02-17 21:05 | Europa League | Young Boys vs Zenit St Petersburg UNDER |
U 3 |
FT |
16 |
1.813 |
Allmänt
Vad håller Betfair på med? Har de anställt ett gäng nyutbildade webbgrafiker som ska göra om hela deras sida eller? Tycker den strular mer och mer ju längre tiden går och deras nytänkande känns så fel att jag snart avstår från att ens gå in där. Skärpning innan jag ger fyra av fem Holms!