Citat:
Ursprungligen postat av performance
Nu blir jag lite fundersam här, jag hittar inte basket (NBA) i den lista där du skrivit vad du rekar och har ideér inom men likväl kommer det ett spel från "over there". Du skriver så att om du finner värde så spelar du. Då har jag en fråga baserat på vad du skrivit i texten om Spurs@Bulls, om du inte kan något om basket hur kan du då veta om det finns eventuellt EV+ i att spela Spurs inatt?
Och till på köpet så "vågar" du trycka in ett standardbet (4u = 2%) på ett spel som du inte har en aning om det är bra eller icke.
Det jag fetat i första meningen är väldigt, väldigt farliga tankar att ha. Det går väldigt ofta överstyr och man tappar kontrollen över sådana spel.
Att det har gått bra, och det grundar du på hur stort sample då?
|
Självklart ska jag lägga 2-3u på den basketmatchen, fel av mig men det är jäkligt mycket information som åker in och ut ur mitt lilla kontor i norr. Så när jag är i basket och trampar ska det såklart inte vara några bet med edge ifall det inte är en rygg.
Samtliga spel som läggs kommer jag att skriva om oavsett det är en marknad som jag har stenkoll på eller inte. Det är för att jag ska kunna se historiskt på hur jag tänkte där. Det är alltså inga rekar eller mer djupgående som behandlas här. Så det är mer en information så att ingen ryggar mig på marknader som jag inte rekar eller har idéer om. Dock kommer jag att ha lite åsikter om det mesta här och det är inget blint spel på Spurs. Jag har ju sett dom ett par matcher (tro det eller ej) samt kollar jag ju lite stats. Dock vet jag inte om det är ett ev+ spel och då ska det vara lägre unit.
Det jag menar med att följa ska ses på flera sätt. Ett att det blir mer intressant att titta på, men samtidigt så utvecklar jag mig själv genom att ta in mer kunskap samt lära mig mer om basket etc. Så det är inte ett rent nöjesspel. Jag räknar med att jag har ev- på NHL t ex men det kan jag få igen på sikt genom att jag följer NHL klart bättre nu och lär mig se mönster etc. Detta skulle jag inte göra utan att ha spel på vissa lag och därför lägger jag spel för att ha något att följa. Dock läggs inte dessa blint men jag är inte på mina hemmamarknader, som i skidskytte.
Självklart har jag inte underlag stort nog men det är inget jag räknar med att ligga plus på, men tror mig göra det faktiskt.
Tack för dina synpunkter!