2011-02-19 Mitt Popcorn - Banker Tooma (Trav)
Datum: 2011-02-19
Tid: 15:15
Sport: Trav
Land: Sverige
Liga: Trav
Match: Mitt Popcorn - Banker Tooma
Spel: Mitt Popcorn 1
Insats: 3
Odds: 2.10
Bolag: Expekt
Motivering:
Här spelar jag Mitt Popcorn mot Banker Tooma i en H2H, 3 units till 2.10, på Expekt...
MP står bra till och är direkt i andraspår - är startsnabb och kan därmed välja taktik från start. MP är både stark och snabb och går ända in i mål. Står bra inne på pengarna och grym kusk som "aldrig" förlorar en tät slutstrid - en viktig egenskap på V75 då det ofta är väldigt lite som skiljer ekipagen åt... Hängde med i femte invändigt senast och den starten sade ingenting - kan vara sköna krafter sparade då.
Banker Tooma står också bra till spårmässigt och har bra form - var bra som tvåa senast, avslutade bra från femte utvändigt. Står hårt inne på pengarna och känns klart överspelad - borde dock gå framåt med loppet i kroppen.
Mitt Popcorn är på g enligt stallet och de tycker detta är en av de bättre chanserna i morgon - möter enklare motstånd också, enligt Pekka Lähdikorpi...
Här spelas alltså MP, 3 units, till 2.10 på Expekt! Räknar med att MP vinner denna match runt 6/10 och med lite säkerhetsmarginal så skulle jag kunna spela MP ned till runt 1.85 - så här får vi ett klart överodds!
Lycka till om någon följer...!
/Badass
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: Qirren (+2)
|