Visa ett inlägg
Gammal 2011-02-18, 23:56   #25
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Badass Visa inlägg
Datum: 2011-02-19
Tid: 15:15
Sport: Trav
Land: Sverige
Liga: Trav
Match: Mitt Popcorn - Banker Tooma

Spel: Mitt Popcorn 1
Insats: 3
Odds: 2.10
Bolag: Expekt

Motivering:
Här spelar jag Mitt Popcorn mot Banker Tooma i en H2H, 3 units till 2.10, på Expekt...

MP står bra till och är direkt i andraspår - är startsnabb och kan därmed välja taktik från start. MP är både stark och snabb och går ända in i mål. Står bra inne på pengarna och grym kusk som "aldrig" förlorar en tät slutstrid - en viktig egenskap på V75 då det ofta är väldigt lite som skiljer ekipagen åt... Hängde med i femte invändigt senast och den starten sade ingenting - kan vara sköna krafter sparade då.

Banker Tooma står också bra till spårmässigt och har bra form - var bra som tvåa senast, avslutade bra från femte utvändigt. Står hårt inne på pengarna och känns klart överspelad - borde dock gå framåt med loppet i kroppen.

Mitt Popcorn är på g enligt stallet och de tycker detta är en av de bättre chanserna i morgon - möter enklare motstånd också, enligt Pekka Lähdikorpi...

Här spelas alltså MP, 3 units, till 2.10 på Expekt! Räknar med att MP vinner denna match runt 6/10 och med lite säkerhetsmarginal så skulle jag kunna spela MP ned till runt 1.85 - så här får vi ett klart överodds!

Lycka till om någon följer...!

/Badass
Välanalyserat som alltid men jag tycker det är så svårt bedöma Banker Tooma när det inte finns så mycket färska och bra referenser att gå på, jag skulle vilja ha sett honom i ett lopp till helt enkelt. Håller med om att 2.10 BORDE vara ett riktigt bra odds men det känns lite för osäkert för min smak. Åke ligger ju väldigt lågt på Banker också, det är ännu en sak som talar för denna.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat