Citat:
Ursprungligen postat av Misär
Tankar om sista avdelningen?
|
Min chansspik hamnar på 4 King Of Kings som jag ser ett stort spelvärde i här då jag trodde ekipaget skulle vara bland favoriterna. Noterar tacksamt att det främst surras om 2 Bad Rock och 14 Bowling Inferna i detta lopp i media/betaltips vilket borde innebära att strecken snarast sjunker under dagen. Står iofs lite hårt inne men har nu lopp i kroppen och denna gång blir det nog skoryck runt om (bevaka detta) vilket gav en extra växel ifjol! Gått bra för Erik och fixar spåret på Kalmars breda bana och spetsar nog här. Gått bra i ledning (2 av 3) Följ gärna kretsens trevliga hemsida/gästbok där man redan innan förra starten sa att det var hit man siktade
http://kingofkings.dinstudio.se/guest_18.html . Vunnit 5 av 7 på 2640 m och gillar Kalmar
http://www.voltstart.se/startlista/s...e&sort=startnr .
ViTippa-intervju: "4 King of Kings kom aldrig in i matchen senast. Han kommer att gå framåt med loppet i kroppen. I jobben efter har han varit uppåt och jag tror att han är nära toppformen. Högst troligt kommer vi att köra barfota fram igen, men det kan bli barfota runt om ifall banan tillåter. Kommer han fram och får överta ledningen tror jag att han är med och slåss om segern för det är inte många lopp han förlorat i ledningen, avslutar Oskar Svanberg."
Annars är mina travplaneter i oordning! Iskalla ideer förra lördagen där det mesta gick snett. Har dessutom tills nyligen haft ett par naturlagar att luta mig mot i mitt travspel vilka gällt i åratal.
Den första naturlagen upphörde att gälla redan i april ifjol då Ove A Lindqvist satte dit Youpie på V75. Då var sju års ökenvandring på rikstoton till ända för Ove och jag sprack så det sjöng om det den dagen. Efter det har han vunnit ytterligare ett rikstotolopp.
Andra naturlagen: Så i måndagen 7/2 hände det jag trodde jag för evigt skulle slippa bevittna: Johnny Takter tog spets i ett voltstartslopp med Kari Lähdekorpis startsnabbe 2 Absolut Fin från sitt innerspår!! Jag har följt travet förhållandevis ingående i snart tio års tid och inte vid något enda tillfälle har jag sett Johnny ta spetsen av egen kraft i ett voltstartslopp. Ibland har han förvisso kört sig dit med någon överlägsen häst efter några hundra meter men alltså aldrig spetsat initialt. Nu underlättade det förvisso att 1:an var struken och 3:an och 7:an startgalopperade men det ändrar inte det faktum att Johnny faktiskt satt i spets redan in i första kurvan. Önskar att jag kunde säga att det var en engångsföreteelse men jag tror faktiskt inte det då han lyckades pricka starten riktigt bra med 6 Image Lady i V75-avslutningen i lördagen 5/2. Vet inte om jag inbillar mig men tycker det ser ut som han har kortat tömmarna lite och det är möjligt att det är det som gett honom denna egenskap som han varit så totalt avsaknad av. Kan det månne vara så illa att man måste börja ta med Johnnys uppsittningar i spetsdiskussionerna? Kan han ha varit på Wången och tränat voltstarter måntro? Mycket funderingar så här när ens grundpelare i spelet rämnar. Tänker dock köra med tredje-gången-gillt-devisen här och ger denna lag ytterligare en chans. Den andre glänsaren med ett misstänkt förflutet inom vindsurningsvärlden (är ju häftigt om man där klarar att luta sig så långt bak att bakhuvudet nuddar vid vattnet) är Johan Untersteiner. Nåja Johnny och Johan tycks vilja slå sitt bakhuvud i travgruset i stället. Aldrig fattat vitsen med denna sömniga trassliga körstil. De är ju chanslösa i voltstarterna båda två men det kanske ser coolt ut i TV och det är väl viktigare än att prestera för vissa kanske.