Summering av nattens spel
Först är jag lättad av att lite resultat går min väg och jag dessutom har lite marginaler på min sida även om jag såklart hade önskat att jag haft mer marginaler på min sida. Men nattens spel har givit mig plus i kassan efter den hårda öppningen. Det känns rätt nu och jag förstår självklart att det är varians men vid vissa tillfällen är det jobbigare med den negativa variansen. Det blev ett sent spel på UNAM Pumas när jag såg att dessa erbjöds till 2.75 på Tipico. Jag hann gå igenom matchen lite snabbt och eftersom det samtidigt var 0.15 punkter bättre än på Betfair ansåg jag att detta var ett överodds utan att gå igenom allting noga. Men San Luis hade mest mött sämre lag när de vunnit och UNAM var obesegrade. Det blev en fin 0-1 vinst och när hemmalaget kvitterade på straff så fick den slås om och den dunkades i ribban. Så nu börjar det negativa jämna ut sig.
| 2011-02-19 03:30 | Primera División de México | Real San Luis vs UNAM Pumas |
2 |
FT |
24 |
2.750 |
New Jersey Devils - New York Rangers
Jag var helt rätt ute i samband med statistiken att dessa två lag gör inte mycket mål på varandra. Bra målvaktsspel i dag såg till att det endast blev ett enda mål och jag är riktigt nöjd med det här spelet på under 5 mål.
Ottawa Senators - Boston Bruins
Boston vänder på steken efter ett underläge och går fram till 1-4. På slutet blir det onödigt spännande när Ottawa reducerar i PP men Boston lyckas hålla undan och det blir en tvåmålsseger som behövdes. Känns som spelet var rätt även om jag inte sett matchen.
Florida Panthers - Detroit Red Wings
Här är ännu en match där jag inte har marginalerna på min sida men jag ska inte gnälla - åtminstone inte så länge det jämnar ut sig. Detroit har annars ledningen med 3-1 och det känns riktigt stabilt men vips så står det 3-3 och jag känner att det är på väg att rinna iväg. Detroit får in 4-3 och jag får nytt hopp med ett mål i tom kasse och det är nära men dessvärre lyckas det inte. Det hade smakat fågel om den här matchen också suttit men här är jag riktigt nöjd med mitt spel även om det inte sitter. Känns som oddset var på tok för bra.
Buffalo Sabres - St Louis Blues
Jag var inte nöjd med det här spelet innan matchen och jag är besviken på mig själv att jag spelar detta. Det kändes mer som jag hoppades än att jag verkligen tyckte det var befogat att lägga detta spelet. Men jag kommer göra misstag även i framtiden och det får jag ta helt enkelt men dumstrut på mig.
Minnesota Wild - Anaheim Ducks
En klar seger för hemmalaget med hela fyra puckar och jag kanske var riktigt snett ute med det här spelet. Dock står jag fast vid att jag tycker att dubbla pengarna på Anaheim i den här matchen ska vara vinnande i längden. Möjligt är jag fel på det men just nu kan jag inte se det faktiskt. Dock ledde ankorna men vad hjälper det? Ett tag kändes det som jag ska spela vilket lag som gör första målet, så slipper jag sucka när det sen blir fel.
Chicago Blackhawks - Colombus Blue Jackets
Spelet sitter vid full tid och jag måste stå¨fast - även om det är enklare efter en vinst - att detta spelet var riktigt bra. Jag förstår faktiskt inte varför det var så högt som 2.6 på Colombus inkl OT, men jag klagar inte. En härlig dog som satt som ett av de sista spelen den här natten.
Deportes Tolima - Atletico Huila
Statistiken fortsätter och hemmalaget som är enormt starka just hemma tog ännu en seger och den här gången med 3-1 mot serieledarna. Visserligen hade det endast spelats två omgångar men spelet är riktigt bra anser jag. 1.75 på ett hemmalag som vann 68% av hemmamatcherna förra året känns som överodds. Dessutom hade de fyra segrar hemma i inbördes möten samt två av fyra borta vilket ger 75% vinster, och full pott hemma. Visserligen saknade de tydligen några spelare men det får jag bli bättre på innan jag spelar. Dock anser jag att folk i allmänhet övervärderar det hela när det saknas en eller ett par spelare. Glad att jag hittade detta spelet redan dagen innan.
Inför morgondagen
Nu ska jag gå igenom spelutbudet i helgen och det är en hel drös med matcher som jag ska gå igenom lite snabbt för att se var det eventuellt kan vinnas värde samt där jag tror starkt på ett visst resultat. Jag kommer uppdatera med vilka matcher det blir jag kommer kika närmare på samt är jag nog tvungen att redan nu i natt lägga en del spel då jag vaknade vi 18-tiden i går. Men jag är riktigt laddad nu när jag ligger på grönt igen. Starten var dock nära på att knäcka mig - inte fullständigt men jag funderade både en och två gånger ifall jag behövde en paus helt från allt spel. Men som jag skrivit tidigare är det bara upp på hästen igen - så länge det inte blir några fullständiga tiltspel där det spelas mer på hoppet än något annat. Men nu ska jag gå igenom en hel lista med matcher och jag är sugen värre redan. Jag har blodad tand och jag hoppas jag hittar några matcher likt Köln senast.