Dagens fotboll 19/2
Vad spelar ni idag?
FA-Cup idag och som vi alla vet så är detta turneringen där verkligen allt kan hända. Spelet på Stoke lockar mig idag. Bet365 erbjuder 2.10 (-1AH) men jag avvaktar tills jag ser vilket lag man ställer upp med. Stoke (10a i PL) möter Brighton (1a League One) i FA-cupen. Så länge Stoke inte ställer upp med renodlad B-lag så satsar jag en liten slant på att Stoke vinner denna match, -1AH.
Läget i Stoke då? Det har sagts att Sörensen får fortsätta som cup-målvakt och lär starta mot Brighton. Ryktas även att Etherington är tillbaka från skada och ska spela idag. Sidibe är väl fortfarande skadad men i övrigt så är det skadefritt hos Stoke. Hos Brighton är Craig Noone borta p.g.a. cupspel med sin förra klubb Plymouth. Chris Wood och Matt Sparrow (nyckelspelare i Brighton) har båda varit borta från träning med skador men det finns en chans/risk att de är spelklara i tid. Radostin Kishishev är hemma i Bulgarien p.g.a. familjeskäl.
Ett annat spel jag tittat på är Birmingham - Sheffield W -1AH (finns till 2.20) men frågan är hur fokuserade Birminghamspelarna är till denna match då dom ska spela Carling Cup-final mot Arsenal om en vecka. Risk att man roterar friskt i laget? Vågar nog inte spela på Birmingham och hoppas att om det blir någon skräll i FA-cupen idag så blir det just i den här matchen...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|