Visa ett inlägg
Gammal 2011-02-19, 09:44   #2
rovfisken666
Banned

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Klipper in det jag skrivit i min speldagbok för er som fortfarande inte sprungit vilse och hamnat där.

Spoiler:
Dagens tidiga spel

Då jag börjar dra mig till sängen blir det en snabb uppdatering med några få rader om varje match samt vilken unit jag kommer använda mig av. Sen är tanken att jag ska upp i tid för att lämna in en V75 i dag också men det lär ju inte inträffa om jag känner mig rätt. Möjligt att jag lämnar in en innan jag somnar men jag är trött nu! Det blir ju långa nätter med all NHL.

MSV Duisburg - Union Berlin
Ett rätt starkt hemmalag möter ett lite svagare bortalag här. Jag är rätt övertygad om att det blir en hemmaseger här men oddset var inte lockande så jag hoppas de fortsätter göra mål hemma. Senaste två matcherna hemma har de gjort totalt sju mål och fortsätter de med att göra tre eller fyra så borde de vinna med två bollar. 4/10
2011-02-19 13:002. BundesligaMSV Duisburg vs Union Berlin -1 FT 16 2.210

VfB Stuttgart II - 1. FC Saarbrücken
Stuttgart är målsnåla både framåt och bakåt samt så kryssar de ofta. Hela drygt 40% av matcherna kryssar de och nu möter de ett lag som varierar sina resultat på bortaplan. Känns som det blir målsnålt och krysset hade bäst värde även om jag tror mer på en hemmaseger. 4/10
2011-02-19 14:003. LigaVfB Stuttgart II vs 1. FC Saarbrücken X X FT 16 3.320

SpVgg Unterhaching - Hansa Rostock
Jag ville spela tvåan här då jag tror det blir utfallet i matchen. Men när jag ser oddsen så finner jag klart mer värde i krysset här också. Lite svänger jag över dit av den anledningen att Unterhaching är ett starkt hemmalag med endast två förluster. Unterhaching har nio oavgjorda matcher i ligan också och även om Rostock endast har tre likamatcher så känns krysset normalt, speciellt till detta oddset också. 4/10
2011-02-19 14:003. LigaSpVgg Unterhaching vs Hansa Rostock X X FT 16 3.480

SV Babelsberg 03 - Rot-Weiß Erfurt
Bortalaget är det bättre av dessa lag och jag vill egentligen spela en rak tvåa men samtidigt är jag lite orolig för att det slutar oavgjort och väljer att spela pk så att pengarna återkommer vid ett kryss. Inte för att jag tror Babelsberg är bra nog att ta poäng tillräckligt ofta mot Erfurt utan av den anledningen att jag är tveksam på bortalagets form efter ett svagt resultat på hemmaplan senast. 4/10
Jag väljer även att spela över i den här matchen och här tycker jag mig funnit ett riktigt fint odds på Ö2-2.5. Erfurt gör normalt mycket mål och skulle det låsa sig i dag så får väl Babelsberg hjälpa till och då går jag +/- 0 på matchen i helhet. 4/10
2011-02-19 14:003. LigaSV Babelsberg 03 vs Rot-Weiß Erfurt pk FT 16 1.917

2011-02-19 14:003. LigaSV Babelsberg 03 vs Rot-Weiß Erfurt ÖVER Ö 2-2.5 FT 16 1.990

Rotherham United - Shrewsbury Town
Dubbla pengarna på Ö2.5 här tar jag alla dagar i veckan. Dessa lag är målglada normalt sett men jag är väl medveten om att det är ett toppmöte och att risken finns för mer tillknäppt spel. Dock har det blivit rena målfyrverkerier tidigare när dessa har varit inblandade i toppmöten, även om en del matcher slutat 0-0 också. Men jag finns bra värde här och skulle nog lagt 6/10 unit istället men det blir samma rakt över på alla spel då jag vill ha en extra felmarginal då jag är trött nu. 4/10
2011-02-19 16:00League TwoRotherham United vs Shrewsbury Town ÖVER Ö 2.5 FT 16 2.000

Rochdale - Southampton
Även här är det två lag som gör mycket mål framåt och håller till i det övre skiktet av tabellen. Säkerhetstänk kan säkert infinna sig men det är svårt att ändra spelares mentalitet som är vana och vill framåt. Statistiken är på min sida vad gäller oddset och jag ser fram emot en målglad lördag. 4/10
2011-02-19 16:00League OneRochdale vs Southampton ÖVER Ö 2.5 FT 16 1.725

Samtliga spel ovan är inte så väl rekade som jag skulle vilja av den orsaken att det blev tidsbrist för mig innan sängen kallade. Av den anledningen lägger jag mig på 4/10 unit men jag anser fortfarande att det finns värde i samtliga spel. Inbördes möten är det jag bortprioriterat och jag går enbart på hur det sett ut den här säsongen. Förutom dessa matcher satt jag och funderade mycket på vad Köln kan prestera på bortaplan i dag men kom fram till att jag skulle vilja ha runt sex i odds då de faktiskt bara vunnit en match när de inte spelat hemma. Det finns ett par intressanta kvällsmatcher också och då tänker jag främst på följande:

19:45 SC Heerenveen - AZ Alkmaar (värde på ettan?)
21:00 Lorient - Bordeaux (värde på ettan?)
00:00 Monterrey - Tigres UANL (Väl högt odds på tvåan?)

Jag satt även om funderade mycket på att spela Manchester United -2.5 till runt två gånger pengarna i FA-cupen mot Crawley Town. Visserligen startar Ferguson med en del mindre stjärnor men samtidigt startar flera som var med mot Southampton. Jag antar att dessa vill visa upp sig och jag blir inte förvånad ifall det blir både fyra eller fem mål framåt. Dock är jag osäker och kunde inte bolla detta med någon men det kanske finns kvar när jag vaknar i eftermiddag igen.
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat