Ser tre streckvärda skrällbud idag. Främst vill jag ta omtag på 12 Mellby Toker som jag trodde en hel del på på Mantorp. Såg jättefin ut ut på barfotabalans då men en galopp sabbade allt då. Svante väljer att skicka sina båda hästar på en 80-milaresa då han vill köra dem utan skor, säger lite om att han är ute i angeläget ärende,
http://www.stallsvantebath.com/ .
Tycker även hans 12 On The Wall måste ha hyfsad chans från optimalt spår med bästa kusken. Låter klart uppåt och denna är nog väl så bra som 11 The Editor och borde kunna matcha Örjans även om den skulle nå spets. Potentiellt lås på 6 och 12 i avd 2.
Tredje skrällspelet lägger jag på 8 Image Lady som nu är kuskförstärkt med Jennifer. Gav ett lysande intryck senast på Mantorp då hon snabbstartade och sedan blev fast med gott om kräm kvar efter en galopp. Startryggen är perfekt och om luckan kommer så blir detta klart intressant. I lärlingsloppen kan lite vad som helst hända och jag har tidigare skrivit om hur denna typ av startläge snabbt kan bli en fördel om det blir några omstarter då hon slipper lägga krafter på att ladda.