| 2011-02-19 18:00 | Fotboll | Celta Vigo vs Teneriffa |
1 |
FT |
15 |
1.800 |
Celta Vigo har vunnit 7, spelat 3 oavgjorda och förlorat 1 match hemma den här säsongen. Kollar man både på borta och hemma så hittar man de på en andra plats i ligan.
Inför den här matchen har de ett så gott som skadefritt lag och har egentligen bara ett frågetecken om en spelare som är osäker till spel (en back, Hugo Mallo. Kommer han inte till start så är det troligtvis Ander Murillo som tar hans plats.).
Tenerife har vunnit 2, spelat 4 oavgjorda och förlorat 5 matcher borta den här säsong. Kollar man på både borta och hemma så hittar man de på en 20 plats (av 22).
Inför den här matchen har Tenerife likt Celta Vigo ett frågetecken på en spelare om han kommer komma till spel eller inte. Men allt tyder på att han kommer vilas hela matchen (mittfältare, Mikel Alonso). Annars så har de en spelare som är garanterad att vara borta(back, Pablo Sicilia) .
Jag väljer att spela 3u/5u.
Har ni några frågor om matchen så är det bara att "hojta" till så ska jag försöka besvara de. Väljer att vara lite kortfattad när jag rekar då jag i vanliga fall brukar kunna babbla på alldeles för länge. Men som sagt har ni frågor så svarar jag gärna.