Visa ett inlägg
Gammal 2011-02-22, 16:26   #1
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

V65 Jägersro 22/2

Det är några som gillar V65-snack har jag sett på senaste tiden, så vi kör väl en tråd om det idag också då!

Jag har räknat lite på första loppet och är lite inne på att Bozz Merett kanske kan ge favoriten en fight ändå. Senast gick han en 17-tid efter lååångt uppehåll med lärling över 2600. Om han nu med tempo i kroppen och Takter i sulkyn kan gå en 17-tid på 3100 så borde det bli rätt hårt att plocka 60 meter. Go On Pale skulle behöva en låg 14-tid och det har han aldrig gjort på distansen.

Andra loppet är ett lågklassigt amatörlopp med många galoppörer. Ojämnt streckat trots detta och det ser ut att vara läge för en gammal hederlig helgardering!

Utah Hornline ser ut att vara en av de bättre spikarna idag, är van värre motstånd än detta.

Fjärde är ännu ett skitlopp som ser ut att bli ojämnt streckat knepigt nog. Måla på!

Bolgheri är löjligt överstreckad på 40% efter uppehåll. Pippin är min första markering och det borde räcka med 2-3 till för att sitta säker.

Nesmil Hanover ska väl vara favorit men är för stor! Inte många kortlopp har den gjort och det brukar finnas anledning till sånt. Ska man ta och chansspika Principal Value enligt "lita på Lövgren-knepet"? Bra häst och bra läge där.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat