Visa ett inlägg
Gammal 2011-02-23, 01:12   #79
Wagner

Wagners avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 2252
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rovfisken666 Visa inlägg
En kort Time Out och nu en summering

1-0 till 90:e minuten och spelet sitter men likt en demon i fårkläder så ska det ju givetvis hamna en boll i nätet i sista minuten. Jag känner igen detta och det är inte bara mitt selektiva minne som spökar nu med att fler resultat går mot mig än med mig i slutminuterna. Nä, detta suger just nu och insatsen här borde varit snäppet högre men det hade likväl blivit rött.
Så är det för alla så lika bra du vänjer dig. Man tappar betydligt fler klara spel i slutminuterna än att förlorade spel vänds till vinst. Ganska logiskt, om du tänker efter, men jag ska ändå utveckla.

Ditt lag leder med uddamålet och då trycker motståndarna givetvis på för att utjämna. Inget helt ovanligt händelseförlopp och ditt spel går förlorat.

Motsatsen då att resultatet går din väg på slutet. Ja då blir det knepigare..

Ditt lag ligger under och vänder till seger. Ja då krävs det minst 2 mål och liknande vändningar ser du inte ofta. Är det oavgjort så krävs bara ett mål för lycka. Men vid oavgjort resultat blir spelet försiktigare på slutet än då något av lagen leder. Visst kan det ramla in en boll ändå men inte nödvändigtvis i rätt mål.

Summa summarum. Du kommer förlora betydligt fler spel sista 5 minuterna än tvärtom. Hoppas det inte blev för rörigt, vill gärna bli det när jag ska förklara något självklart.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Soap (+3)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng