Citat:
Ursprungligen postat av Wagner
Så är det för alla så lika bra du vänjer dig. Man tappar betydligt fler klara spel i slutminuterna än att förlorade spel vänds till vinst. Ganska logiskt, om du tänker efter, men jag ska ändå utveckla.
Ditt lag leder med uddamålet och då trycker motståndarna givetvis på för att utjämna. Inget helt ovanligt händelseförlopp och ditt spel går förlorat.
Motsatsen då att resultatet går din väg på slutet. Ja då blir det knepigare..
Ditt lag ligger under och vänder till seger. Ja då krävs det minst 2 mål och liknande vändningar ser du inte ofta. Är det oavgjort så krävs bara ett mål för lycka. Men vid oavgjort resultat blir spelet försiktigare på slutet än då något av lagen leder. Visst kan det ramla in en boll ändå men inte nödvändigtvis i rätt mål.
Summa summarum. Du kommer förlora betydligt fler spel sista 5 minuterna än tvärtom. Hoppas det inte blev för rörigt, vill gärna bli det när jag ska förklara något självklart. 
|
Men nu beskriver du enbart trevägsmarknader och där håller jag med dig och det är väldigt logiskt men jag har väldigt mycket tvåvägsmarknader och där händer det likadant. I dag stod det 1-0 och spelet var inne, men i 90:e blev det 2-0... Stuttgart ledde med 2-1 och jag hade ett kryss men inte kom kvitteringen. Visst, jag vet att det jämnar ut sig på sikt men efter vissa dagar så vill jag bara kasta ut allting. Det ser väl ok ut nu i natt men inte tillräckligt bra likväl, så nu får vi se ifall hockeynm går bra och om fotbollsmatchen slutar 1-0 eller om det blir 2-0 i slutet så mitt spel enbart pushar.
Tack för dina svar i alla fall!