Visa ett inlägg
Gammal 2011-02-23, 10:02   #64
RobinD
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zz Visa inlägg
Några frågor från en novis om systemet. Jag kan vara helt ute och cykla här...

Delar man upp kassan i 2 rader så är maxtorsken man tål är alltså 12 förluster. Vid 3 st 18 förluster. Det motsvarar 8,33 % eller 5,55 % av kassan på varje spel vid en flat insats som ej korrigeras efter nivåer. Eventuella beräkningar på systemet ska väl därför köras mot en flat-insats på dessa nivåer?

Här kan jag mycket väl ha fel men det är tidigt på morgonen. Gäller inte gamla regler om EV*insats på detta system? Om det gör det måste det i princip kvitta hur bra de första två spelen är, det enda som räknas är hur högt EV man har på de sista 2 eller 3 stegen. 100 kr till ROI på 120 ger 20kr i vinst, ROI på 97 gällande 1000 kr ger -30kr och det är en förlust trots att kunnat vara ett fint plus. Mao blir de sista spelen extremt viktiga att ha positivt EV i.

Jag undrar hur alla som sågar folk som går in med 50 % av kassan på ett spel kan köpa samma taktik bara för att det är inackorderat under ett system?
Ingen har påstått att rullen delas i två, rekomendationen är nog snarare minst 4. Själv skulle jag inte gå under 6 per rullande serie.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat