Lever inte på trav, snarare överlever.
Problemet med trav är väl att det är svårt att ha bra BRM när det är så många av spelen (speciellt då streckspelen) som ofrånkomligen har en enorm varians. Dessutom kan det vara mycket live-spel och där ökar väl tiltrisken. Det finns en hel del fördelar med livespel (fler tillfällen att hitta bra spel osv) men det är nästan så att jag tycker nackdelarna väger över (risk för tiltspel, låst vid datorn).
Om jag fick spola tillbaka bandet till när jag började med trav skulle jag inte lägga en krona första året utan bara spela blanka rader. Det är självklart lättare sagt än gjort men jag tror det är väldigt svårt att göra svarta siffror första året om du nu inte klonkar en sexa eller sjua.
Det enklaste för att hålla bra BRM är väl att helt enkelt strunta i de stora streckspelen och specialicera sig på de spelformer som har låg varians (plats->vinnare->tvilling->DD osv) och hålla insatserna enligt ett dynamiskt unitschema...
Själv försöker jag sprida risken genom att ha ett spelbolag på V75. Helst skulle jag nog vilja ha ett bolag med några som är riktigt skarpa och pålästa som kan dela på alla streckspel och hålla ett snurrande schema på systemkonstruktion.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|