Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkKnight
Låtarna släpps inte förrän Fredag kl 21(tror jag) men jag lyssnar alltid på låtarna först på lördagskvällen på live sändningen och aldrig innan.
Schlager har jag ändå relativt bra koll på, och jag har tippat sen några år tillbaka både på Mello & Eurovision. Och jag måste bara få skryta lite att jag aldrig har gått minus efter en Schlager-festival. Så jag litar helt enkelt på min taktik och kör på.
Dessutom så brukar bolen kunna dumpa oddsen ganska bra efter låtarna har släppts och allt ju närmre Deltävlingen vi kommer ( Se: Danny tidigare i tråden).
|
Exemplet med Danny är ju lite irrelevant då du väntade ända till lördag på att trycka av, du hade ju all info du behövde redan på torsdag kväll (det är då de släpps).
Tvivlar inte på dina tidigare resultat för det verkar vara en fanstastisk marknad att spela på. Allt jag säger är att du med största säkerhet kommer hitta bättre avkastning om du lyssnar på låtarna först.
Du får gärna dela med dig av lite tankar kring hur du rankar Eurovision också. Vissa år fattar jag bara inte hur vinnarlåten kunde segra. De senaste, Rybak och hon tyskan, var iofs ganska lätta.