Visa ett inlägg
Gammal 2011-02-23, 10:40   #70
zz
 
zzs avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 329
Sharp$: 362

ZZ
Stats: 16 - 22 - 1
ROI: 127.54%
Vinstprocent: 42.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zleeper Visa inlägg
Nyss vaknat och degar med iphone läsning men...
Tror inte det kvittar då ett högt ROI% på första 1-4 spelen gör att man sällan behöver spela en 5:e eller en 6:e match. Men självklart behöver man vara mer selektiv i sista fasen då den betyder en del för kassan.

Vad det gäller att satsa 50% av kassan på ett spel förstår jag inte din tankegång. En serie a 2a 4a 6a 8a 12a. Sista spelet motsvarar ca 18% av den ursprungliga kassan räknat med två serier totalt.

En annan tanke är att dem som kör 2 serier troligtvis inte har hela sin Rulle på spel utan mer försöker boosta upp en del av sin rulle, låt säga 20% uppdelat i 2 serier. Då är sista bettet i en serie i runda slängar 3% av en total kassa.

Själv har jag minst 4 serier i ursprungskassan samt Max 25% av rullen i ett system.

Skulle folk köra all in med hela rullen på ett system med två serier kan jag hålla med om att det är dumdistrigt.
Först, jag är ingen hatare av systemet eller liknande jag är bara nyfiken och hoppas såklart att det kommer gå lysande för er med systemet.

För det andra, alltså jag kan säkert ha fel men blir det inte som jag tidigare skrev att de högre spelen blir helt avgörande? Det sista spelet är alltså 12ggr större än det första och 6ggr större än det andra. Du kommer såklart ha många fler spel av de första stegen. Dock blir ROI på steg 4 och uppåt extremt utslagsgivande eller?

För mig låter det här som en berg och dalbana som det krävs ett stålpsyke för. Inget psyke jag har iaf. Nu har jag inte kunskaperna för det men skulle gärna se grafer på flat/kontra detta med väldigt många utfall. I storleksordningen 10 000 iaf och multipla serier. Med konstant samma EV kommer högst snittinsats att vinna förstås?
__________________
"Fail to prepare, prepare to fail"
zz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat