Jadu, jag sa ju för länge sen att du skulle tröttna.
Det absolut bästa sättet att äta oxfilé är naturligtvis att förbereda den rätt först.
Köttbiten ska ha en temperatur på runt 19-22 grader innan du ens börjar värma pannan. Se till att ha riktigt smör och ganska rikligt av det som skall hettas upp ordenligt, sedan torkar du av köttet och saltar lite på vardera sida. 3 minuter på vardera sida föreslår jag för ditt medium, well done. Du ska aldrig skära i köttet.
Till detta äter du enligt mig bäst griljerad potatismos. Det gör du enklast av mjölig potatis anser jag, som du kokar upp med skal för mer smak. Sedan skalar du och tillsätter smör, lite pepparot, mjölk, vitpeppar och salt. Sedan lägger du det i en ungsform och griljerar på med ägg-gula. Ställ in det på 275 grader tills det har fått en fin färg.
Sedan så köper du hem svamp som du tycker om och marinerar den med olivolja och salt som du sedan steker rätt hårt tills du har fått en bra värme i svampen.
Till detta har du gräddfil eller en fet yoghurt, som "sås" till köttet och svampen.
Drick gärna en rensande dryck såsom Indian Pale Ale till detta för att ta in alla aromer.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|