Visa ett inlägg
Gammal 2011-02-25, 00:15   #72
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Efter att ha sett och hört snuttarna nu så kan man väl konstatera att Nicke är grovt överspelad. Har ingen bättre motivering än att den helt enkelt är lite för slätstruken och sen känns det inte som att artisten och hans stil kommer gå hem i stugorna heller. Iofs är det lite Takida över den som nån sa, men jag tror ju svenska folket har blivit hjärntvättade av radiobombarderingen i det fallet och att det inte räcker med en lyssning för att NÅGON ska tycka det är bra egentligen.

Klar vinnare, precis som oddsen visar, är Love Generation. Schlager-eurodisco som är perfekt för tävlingen helt enkelt. Tvåan bakom måste bli Bengtzing eller Melody Club, svårt att säga vilken. Första lyssningen av MC gav mig inte så mycket, Bengtzings däremot kändes som en hit direkt. Känns som Linda har fördel av att ligga som nr 6 mot MC nr 1 i ordningen.

Lasse Stefanz kan vara luringar till andraplatsen, men det finns väl inte nog många dansbandstokiga människor(?) som verkligen röstar på det där eller? Hade ingen kudde tillhands när jag kikade på deras bidrag men hade jag det så skulle jag gömt mig bakom den...

Svårt att säga så mycket om andra chansen men en som inte kommer dit innan grisar flyger är iallafall Alvgard för hon blir sist! Fernette ligger nog rätt pyrt till också som det känns.

Sammantaget lite mer svårtippat än förra gången. Top 3 känns så gott som hemma men bakom är det väldigt lurigt. Bästa oddset jag hittar (och då tittar jag bara på bet365) är 4ggr på att Bengtzing går tar sig till final på lördag. Folkkärt flickebarn det där, fan vet om inte låten sätter sig och hon vinner hela skiten, jag gillar iallafall 81ggr på det spelet!

1. Love Generation
2. Linda Bengtzing
3. Melody Club
4. Lasse Stefanz
5. Linda Pritchard
6. Anders Fernette
7. Nicke Borg
8. Julia Alvgard
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat