En bedrövlig kväll med bl a fotboll och ishockey
Det hade väl varit för bra om jag skulle lyckas sätta några matcher på kvällen efter en bra dag med skidor. Det känns som att det som kunde gå åt skogen också gick åt skogen, och inte ens de ryggade spelen hade någon flyt med sig. Men som vanligt såg det riktigt bra ut efter halva tiden men sen vet jag inte vad som händer.
De tre bandymatcherna hade följande resultat efter runt halva matchen. Edsbyn ledde med 2-0 strax före halvtid och där hade jag en rak etta till 1.75 men nog slutar matchen 4-4 och Edsbyn vinner i förlängningen. Västerås låg under med 3-1 i halvtid och andra halvleken slutade 4-2 till Sandviken som vinner med fyra mål, precis ett mål mer än vad mitt hcp-spel +3.5 till Västerås klarade. Den sista matchen skulle det bli över 8.5 mål och det blir 6-2 som resultat och där saknades det ett mål. Samtliga matcher ryggade och det känns som förgjort.
Vad gäller ishockeyn så valde jag att spela Linköping -1 fulltid samt en rak tvåa på Timrå. Linköping leder med 3-0 efter ungefär halva matchen och när jag vaknade nu i morse så visar det sig att matchen slutar 3-5, MoDo lyckas alltså vända mot Linköping på bortaplan, och det känns mest för att jag hade spelat Linköping, annars händer det inte. Timrå hänger med och har 3-3 efter halva matchen ungefär innan Brynäs sen kör över och vinner komfortabelt med 6-4. Visst, den här matchen var väl inte lika sannolik men likväl vill inte resultatet gå min väg.
Till sist har vi fotbollsmatcherna som började lite bättre genom att Liverpool hade 0-0 i halvtid som jag spelat men resten gick ju inte lika bra. Förvisso hade jag en parlay som fick en av tre bara men det kändes lite som att Rangers kvittering i 90:e minuten symboliserade kvällen annars.
Det får bli en ny dag med nya krafttag och vändningen måste komma även på marknader där jag inte har samma styrkor som vad gäller skidskytte och till viss del vanlig skidåkning. För nu är jag trött med alla vändningar som, går emot mig.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|