Visa ett inlägg
Gammal 2011-02-25, 12:46   #123
RobinD
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zz Visa inlägg
Fast det där håller ju inte.

Så där kan man resonera när det gäller att testa sin bettingförmåga. Är man en vinnare eller ej? Ja man lär ju aldrig kunna köra 1 miljon utfall så man får helt enkelt lita på de stats man har.

Här gäller det något som svart på vitt går att undersöka ur ett logiskt och matematiskt tänkande. Då är simuleringar alltid att föredra då variansen spelar för stor roll på dina spel i detta fall.
Så om jag spelar 4000 spel och har ett bättre utfall med 2-6 så är det fel för att simuleringen säger det? Tanken med detta är ju att kortsiktigt se om det kan stimulera tillväxten.

Jag har ökat min rulle med ca 150% sedan november, för mig låter det lite.

Jag stängde mitt Belgien/Holland sheet på rött medan en back test på 2-6 hade stängt det på grönt. Samma spel, samma odds men andra insatsfördelnigar. Man kan inte utesluta att en stakingplan är sämre/bättre i vissa situationer.

Simuleringen säger ju att ROIn är likvärdig alltså fungerar denna stakingplan lika bra som andra om vi utgår från att de siffrorna är korrekta.

Det kommer alltså finnas situationer då detta system är bättre lämpat än flat. Med korrekt brm gular du inte oftare med detta system än något annat som utförs medkortekt brm.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat