Visa ett inlägg
Gammal 2011-02-25, 11:57   #124
zz
 
zzs avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 329
Sharp$: 362

ZZ
Stats: 16 - 22 - 1
ROI: 127.54%
Vinstprocent: 42.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Så om jag spelar 4000 spel och har ett bättre utfall med 2-6 så är det fel för att simuleringen säger det? Tanken med detta är ju att kortsiktigt se om det kan stimulera tillväxten.

Jag har ökat min rulle med ca 150% sedan november, för mig låter det lite.

Jag stängde mitt Belgien/Holland sheet på rött medan en back test på 2-6 hade stängt det på grönt. Samma spel, samma odds men andra insatsfördelnigar. Man kan inte utesluta att en stakingplan är sämre/bättre i vissa situationer.

Simuleringen säger ju att ROIn är likvärdig alltså fungerar denna stakingplan lika bra som andra om vi utgår från att de siffrorna är korrekta.

Det kommer alltså finnas situationer då detta system är bättre lämpat än flat. Med korrekt brm gular du inte oftare med detta system än något annat som utförs medkortekt brm.
Det behöver såklart inte vara fel i din beräkning men givetvis ligger simuleringen närmare sanningen än din egna spel. Vänd på det hela, varför skulle just dina spel skilja sig mot simuleringen i det långa loppet.

Om något kortsiktigt kan stimulera tilläxten så kan det väl göra samma sak i det långa loppet? Detta inför mer risk kontra betsize helt enkelt. Och angående dina spel i Bel/Hol så samma sak där. Lek med tanken att vi tar dina Hol/Bel spel och bara kastar om ordningen på dem lite huller om buller i 2000 gånger separata sheet. Då kommer vi sitta med samma resultat med någon decimals skillnad. Eller menar du att slumpen har ett minne?
__________________
"Fail to prepare, prepare to fail"
zz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat