Visa ett inlägg
Gammal 2011-02-25, 22:58   #2
RobinD
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Många motsägelser i denna tråd, men jag ska försöka poängtera det jag tycker är viktigast.




Citat:
Ursprungligen postat av Govahill Visa inlägg
Hej.

Jag är ny här men jag är ej ny när det gäller spel. Jag har hållit på med spel ungefär 15 år men kanske lite mer seriöst de senaste 10 åren. Jag har provat i stort sett alla former av spel som finns, stryktips, trav, fotboll, black jack, roulette, poker, hund och hästkapplöpning mm. Jag har provat massvis med olika system, teorier och mina egna tankar och andras. Vissa har fungerat bättre än andra men överlag finns det ingenting som är vattentätt.
Jag har vunnit rejäla pengar ett par gånger men jag har också förlorat en massa pengar i diverse svackor och på olika korkade spel.
Jag är inte unik, de flesta känner nog igen sig. Nu för tiden håller jag min enbart till att spela på fotboll, jag har god kunskap om fotboll och jag tror personligen man har en bättre chans att vinna på något man förstår sig på ganska bra.
Stryk, roulette och black jack är spel som saknar EV+, klart du inte kan räkna hem vinster när utdelningen bara tillåter vinster till vissa slumpmässigt utvalda personer.

Poker, trav, hundar och hästar är saker som kräver kunskap, inget du ger dig på bara sådär.



Citat:
Ursprungligen postat av Govahill Visa inlägg
Under min tid som jag har hållit på med spel har jag kommit fram till en sak, ofta handlar det om att försöka undvika matcher hellre än att spela på den, vad jag menar är att undvika "minor", matcher med hyfsade odds som ser väldigt klara ut på förhand, det händer ofta att man ser något som man gillar, man studerar och sedan kör man på det, bara för att det ska gå åt skogen.

Bankrulle i all ära men även om du håller dig till 1-4% per vad så räcker det med 3-4 stycken spel i början för att de ska gå åt skogen och då ligger du back och det kan ta dig veckor, kanske månader innan du är i kapp igen.
Om du har en t.e.x har en bankrulle på 10.000 och du spelar 2% av den för varje spel ( 200 kronor) och förlorar dina 4 första spel så ligger du back 8% av rullen (800 kronor), det krävs en hel del skicklighet och tur för att spela tillbaka dina 800 kronor med en nu mindre rulle.
Det handlar verkligen inte om att försöka undvika matcher, det handlar om att urskilja de bra spelen från de dåliga.

Nej det krävs inte speciellt mycket för att hämta igen ett tapp på 8% av rullen. De flesta spelar inte ens med dynamiska units och således är du ungefär plus/minus efter 50% hit om du lirar flat på normala hcp-lir i fotboll om du spelar i Asien.

Utan bankrulle och BRM är du körd, det kan du skriva upp.


Citat:
Ursprungligen postat av Govahill Visa inlägg
Vad är min poäng? Hur vinner man i längden, det är min poäng. Numera väljer jag mina spel med en rejäl försiktighet men jag åker ändå ditt alldeles för ofta. Går det verkligen att vinna i längden, eller är upp och ner något man måste leva med? Någon som har några bra råd eller ideér?

Skulle helst ha seriösa svar från folk som spelar med högre insatser som kanske förstår mitt dilemma och ingen snorunge som precis har börjat och ligger lite plus och tror att de oövervinnerliga.
Jag är inte ute efter några enorma summor, jag bor i ett land där det är ganska billigt och jag skulle behöva öka min personliga rulle med ca 25 % i månaden för att inte behöva jobba. Men det är lättare sagt än gjort och det betyder också att det inte finns rum för stora marginaler för förluster.

Tacksam för svar.
Att tro att du ska kunna leva på spel, med det jag iaf tolkar som relativt liten erfarenhet av korrekt spelande med tillhörande teori är ganska naivt. Att räkna med att du måste öka rullen med 25% för att klara dig kommer sätta en press på dig som gör att du kommer underprestera.

Du bör ha rulle för lir och backup för ditt leverne, räkna med cold streaks och hot streaks, du måste klara bägge.

Rekommenderar spelskolan för övrigt. Lycka till!
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat