Kaiserslautern - Hamburg SV
---> 2.35 @ Unibet
16-placerade Kaiser möter 7-placerade Hamburg. Här är det tydlig klasskillnad mellan lagen då Hamburg har spelare som Petric, Ruud Van Nistelrooy, Mathijsen etc. Kaiser är bundesligas 15 "bästa" eller ska vi säga sämsta hemmalag medan Hamburg är ligans 5 bästa borta lag. Senaste 10 matcherna har Kaiser 2-3-5 medan Hamburg har 6-0-4. Nu när bundesliga får fler platser till europaspel så tror jag att Hamburg tar denna chans och vinner i jakten efter europaspelsplats. Sist de möttes så vann Hamburg hemma.
Troliga startelvor:
1. FC Kaiserslautern: Sippel - Dick, Amedick, Rodnei, Jessen - Tiffert, Petsos - De Wit, Moravek, Hlousek - Lakic
Hamburger SV: Rost - Demel, Kacar, Mathijsen, Aogo - Westermann, Zé Roberto - Jansen, Trochowski - Guerrero, Petric
Reservbänken: Drobny, Jarolim, Tesche, Pitroipa, Ben-Hatira, Son, van Nistelrooy
Har man denna kvalite i laget samt en Petric som i toppform bänkat Van Nistelrooy samt att man vunnit 3 av 4 senaste borta matcherna. Ja då ska man slå ett Kaiserslautern som endast tagit 2 p efter juluppehållet.
|