Citat:
Ursprungligen postat av kingscania
En slant är lirad på Lasse Stefanz till final, 12.5 i odds hos Unibet....
Efter att ha hört snuttarna av de stora favoriterna, Bengtzing, Love Generation, Bogren och Melody Club tycker jag inte att någon av dem sticker ut särskilt mycket....De kommer helt klart plocka en hel del poäng från varandra, och de har alla en hyfsat snarlik publik som röstar på dem....
Vad gäller Lasse Stefanz var den en säker dansbandslåt, lite mer fart, men med de vanliga inslagen av ord....Sveriges bästa dansband kommer plocka en hel del röster, och man sticker dessutom ut rejält bland övriga tävlande....till det har man många säkra röster från äldre människor, som generellt ju gillar dansband
Nåväl, tyckte helt klart att 12.5 vart ett överodds....
Vi minns ju alla Christer Sjögren som "chockade" och gick till final, eller Scotts som gick till andra chansen, har jag för mig, så nog kan även dansband i melodifestivalen 
|
Håller helt klart med i ditt tänk och jag tror det blir väldigt farligt för mig och alla andra som sitter på bengtzing spel. Hon kommer få tuff konkurrens av MC och Love Generation i röstkampen.
Angående dansbands-musiken. Visst dem sticker ut, och Alexander Bard har skrivit låten till dem, men frågan är om Svenska folket röstar vidare 2 dansband till globen. Nu gick The Playtones vidare direkt förra helgen. Lasse Stefanz skulle egentligen varit med för något år sen men hoppade av i sista sekund och gav sin låt till Thorleifs(som då blev tvugna att döpa om låten till: Sweet Kissin in the moonlight), det blev platt fall och utslagna direkt och inte ens andra chans och jag tror att risken är densamma för Lasse Stefanz ikväll.
Men nu är jag ju så kylig och konservatist att jag inte lyssnar på låtarna i förhand, så jag kan mycket väl ha fel.
En liten oddsuppdatering på Bengtzing.
Bet 365: 1.90
Unibet: 2.10
Ett litet ras och ett tecken på att vi fyndade till 3,00