Visa ett inlägg
Gammal 2011-02-26, 23:31   #86
R9B1N

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 1600
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rovfisken666 Visa inlägg
Anders Fernette har en låt som också behöver ett par gånger på sig för att fastna, hamnar i mitten ändå tror jag.

Linda Bengtzing blir dagens flopp. Även om det nu är Kempe som skrivit den och Bengtzing haft roliga och bra låtar tidigare så kommer hon floppa med dagens ihopkok. Känns som den inte kommer vara topp fem ens.

Love Generation kunde jag själv digga till men detta känns också som en flopp i detta sammanhang. Förstår inte vilka som ska rösta på dessa riktigt? Men jag diggar den riktigt mycket fakriskt.

Lasse Stefanz har en urtråkig danslåt som inte kommer gå hem hos några. De som ser paralleller med dansbandsikonen som kom vidare för något/några år sen kan lägga ner. Detta bidraget är helt chanslöst. Blir tufft att undvika plats 6-8!

Julia Alvgard har en låt som kommer att slåss i toppen, en låt som jag diggar riktigt mycket och som jag dessutom tror kommer gå hem hos många för sin variation. Blir det final direkt eller andra chansen? Hur sjutton kan hon ge 150 i odds att ta sig direkt till final? Ja, jag var tvungen att satsa här. Känns som oddset är way to högt! Lär komma före Bengtzing och Stefanz och sen är det inte många kvar att slå. Fick bara 3 euro accepterat utav mina 8 jag ville satsa. Hon möter ju skitlåtar bara.

Linda Pritchard är svårbedöm. En rätt bra låt men kan den få röster och av vilka? Nä, det blir nog en femteplats eller så. Behöver nog ett par gånger på sig, så i andra chansen kan den nog gå hem igen ifall den nu bara tar sig dit.

Nicke Borg kommer slåss hårt om plats 6-8 för här finns det ingen grupp alls som vill rösta, de som kan gilla detta kommer ringa på Pritchard långt före. Nä, snart är hela listan klar i dag. Vad får de egentligen släpa in i den här tävlingen?

Melody Club är ju överlägset bäst i grunden utan att blanda in dagens låt. De är kända och de kommer sopa banan med många i dag enbart pga detta. Hur är då dagens bidrag? Startar lamt men har ändå en liten spännande framtoning, lite som när "sing for you" eller vad den hette kom tvåa bakom Carola. Men låten är lam och inget som sätter sig precis. Svårbedömd och att de står i 1.15 är ju ett skämt. Skulle inte ens spelat för 2 i odds.

Min rangordning!

1. Melody Club - enbart på sitt kända namn (men jag tvekar - kan bli femma likväl)
2. Julia Alvgard - Jag är ju partisk här men detta var bra - kommer inte sämre än femma dock
3. Love Generation - Riktigt bra låt men svår att placera, dock topp fem
4. Linda Pritchard - Hoppas detta får fler chanser på sig, men det kan vara byte med Anders faktiskt
5. Anders Fernette - Helt ok låt men glöms den inte bort för fort? Topp fem iaf
6. Lasse Stefanz - Inte ens de största fansen kommer få upp den här högre än sjätte plats
7. Linda Bengtzing - Nej nej nej, det blir inte topp 5 och årets fiasko är klart
8. Nicke Borg - Redan bortglömd och överlägset sist i kväll!
Räknar man nerifrån från din lista så va du rätt ute!

Bra spel TDK, du verkar het på Melodifestivalen
R9B1N är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat