Sampdoria -
Inter
---> 2.00 @ Unibet
Här möter Inter ett svagt Sampdoria som efter tappen av Cassano och Pazzini även tappade 50 % av sitt spel. Sampdoria är 13 bästa hemmalag i Italien och med dom siffrorna visas det att man inte riktigt fungerar denna säsong. Italien däremot är ligans 4e bästa bortalag.
Sampdoria senaste 10 matcher: 2-2-6, 5:14 --->8 poäng
Inter senaste 10 matcher: 8-0-2, 24:14 --->24 poäng
Statistiken talar sitt tydliga språk. Inför matchen kommer Inter utan skadade Samuel, Rannochia, Cambiasso, Cordoba och Motta. Man har även Maicon avstängd. Sampdoria å andra sidan får klara sig utan Semioli, Tissone och Pozzi.
Sampdoria (trolig): Curci; Volta, Gastaldello, Martinez, Ziegler; Dessena, Poli, Palombo, Koman; Guberti; Maccarone
Inter (trolig): Cesar; Zanetti, Lucio, Chivu, Nagatomo, Stankovic, Kharja, Mariga, Sneijder, Etoo, Pazzini
Här kommer Pazzini tillbaka till sitt Genua och han har inför denna match sagt att han inte kommer fira om han skulle göra mål. Imorgon är det en toppmatch mellan Napoli och Milan och något av lagen kommer tappa poäng så här har Inter en ypperlig chans av att minska avståndet i toppen.
Eintracht Frankfurt -
Stuttgart DnB
---> 1.82 @ Unibet
Här gästar Stuttgart ett väldigt svagt Frankfurt. Frankfurt har efter vinteruppehållet endast tagit 1 poäng på de 6 matcher som varit. Inte nog med det så har man även inte lyckats med att göra ett enda mål. Man har de senaste 10 matcherna en record på 2-1-7. Stuttgart är ett lag som besitter väldigt många bra spelare men som på något sätt aldrig fått det att funka denna säsong. Här har man chansen att vid vinst komma upp på säker mark igen och påbörja klättringen mot en mer respektabel slutposition när säsongen summerars. Stuttgart har 2-2-6 senaste 10 men till skillnad från Frankfurt så har dom spelare som kan göra mål. Frankfurt har Gekas som gjort 14 mål men dessa mål har alla kommit i början av säsongen och hans form kan verkligen ifrågasättas.
Förväntade startelvor
Eintracht Frankfurt: Fährmann - Jung - Russ - Franz - Tzavellas - Schwegler - Köhler - Ochs - Meier - Altintop - Gekas
Saknas i Frankfurt gör Nikolov och Sebastian Rode.
Stuttgart: Ulreich - Boulahrouz - Tasci - Delpierre - Molinari - Träsch - Kuzmanovic - Gebhart - Hajnal - Okazaki - Harnik
Fattas i Stuttgart gör Boka, Celozzi, Degen och Christian Gentner.
Denna match blir tight och en riktig kamp. Här tror jag dock att med tanke på Frankfurts form så har Stuttgart en chans att ta en väldigt viktig 3poängare. I och med Stuttgarts instabilitet så väljer jag att spela DnB då jag vid ett kryss får tillbaka min insats.
Taget från min blogg. Lycka till idag allihop

// JPM