Citat:
Ursprungligen postat av patrik_g
Dubbeljakt, herrar start: 12:00
För mig är det givet att Petter Northug vinner idag!
Stor revanschlust hos Petter efter "bara" en andraplats senast. Hellner som är OS-mästare på denna distans är ju största hotet. Men har Marcus hunnit ladda om efter guldet senast? Som kom som en liten överraskning, iaf. Visst detta är Hellners bästa distans. Men Petter på hemmaplan på denna tuffa bana, tror jag blir för svårt för Marcus.
Svs hade 2.00 och har höjt till fina 2.20 på Petter och sänkt oddset på Hellner till 3.25. Alltså många som spelat på svensken senaste timmarna.
Men jag spelar Petter till fina 2.20 @ Svs här!
Insats: 7/10 Units
Marcus Hellner på: PALLEN (1.75) @ Betsafe
Att Hellner ska ta en medalj ser jag som givet nästan. Om han inte nu inte skulle falla ihop helt, vill säga.
Insats: 4/10 Units
Daniel Richardsson på: PALLEN (5.00) @ Betsafe
Mitt-skräll spel. Richardsson visar upp bra form och kan kanske skrälla med en tredjeplats? Testar han med en liten insats iaf till detta odds
Insats: 1/10 Units
|
Vilken taktisk åkare Petter är alltså. Han visste precis när han skulle lägga in sin extra växel. Hade Hellner haft bättre skidor i klassiska, så hade han minst tagit silver idag. Tror han hade vunnit med om han haft bättre skidor i klassiska. Synd han inte fick med sig en medalj som han kämpade. Men han ska ha STORT beröm Hellner på sin kämpa glöd.
+ 3.4 Units