Ett av dagens spel
Jag tycker mig finna ett visst värde i matchen mellan FC Helsingborg och Pixbo Wallenstam IBK. Det är en match där två lag ligger på de sista slutspelsplatserna med fyra omgångar kvar men det är totalt fem lag som slåss om tre platser och mellan dessa skiljer det endast fyra poäng. FCH kommer ha bra stöd hemma i Idrottens Hus men samtidigt är laget väldigt mycket upp och ner i sina prestationer även om de blivit lite mer stabila ju längre säsongen lidit. Så en förväntad matchbild är att verkligen få försvaret att fungera för FCH i första hand. Dessutom har de Mattias Andersson i målet som tillhör en av de bästa.
Pixbo är dock anfallsglada och vann senast med 14-7 mot Balrog och de har fyra raka segrar i bagaget. Så först kändes 3.30 på en bortaseger halvt lockande och jag har även varit inne på att det kan bli oavgjort som sist de möttes, det ger runt 6.50. Men jag väljer att gå in på ett underspel på 11.5 här till 1.85 i odds.
Dessutom är det lite av en prestigematch när Vidar Jonsson som leder Pixbo ska möta sitt gamla lag FCH. Nu tror jag inte detta kommer påverka matchen något men det är två lag som båda behöver vinna och det känns lite som att det inte blir en glad hawaiimatch. Mikael Karlberg som leder FCH kommer att fokusera på att först och främst stänga Pixbos anfallsspel, och jag förväntar mig att det kommer bli kontringar i första hand som de inriktar sig på.
Jag vill mena att mellan 2-3 unit av 5 möjliga kan vara en intressant insats.
| 2011-02-27 16:00 | Superligan | FC Helsingborg vs Pixbo Wallenstam IBK UNDER |
U 11.5 |
FT |
12 |
1.850 |