Citat:
Ursprungligen postat av RobinD
1: Jag har blint spelat på odds som stängt +1.90 eller stått på 1.90 kort innan kick off, ingen hänsyn tagen till något annat. Ingen statistik, ingen form, inga laguppställningar. Inget.
2: Har inget bra svar, mest för att andelen U/O är 40/60% och jag tror att marknaden värderar överspelen fel, ofta blir det mål i matcher mellan jämna lag utan toppkvalitet.
3: Alla spel är helt i blindo, intressant är att merparten droppat på under och ofta tagit sig upp över 1.90 nära KO.
|
Intressant. Jag dubbelkollade precis mot samtliga matcher i Bundesliga denna säsong (förutom senaste omgångens matcher) och på dom 207 matcherna har det blivit över 2.5 mål i 60.4% av matcherna, vilket jag förmodar att du kollat mot innan i och med att du nämner att det går över linan i 60% av matcherna.
Det som däremot är ännu intressantare är att om man spelat över 2.5 i
samtliga Bundesligamatcher denna säsong hade man gått +17.58u (108.5% roi, 60.4% hit).
Selekterar jag ut matcher där linan för över är 1.9x eller högre (enligt Betbrain max-odds) blir resultatet +13.4u (120% roi, 59.7% hit).
Skulle vara intressant att jämföra dessa mot övriga större ligor, som t.ex. EPL, La Liga, Serie A mm. och se om man hittar ett liknande samband, vilket jag dock inte hinner göra ikväll hur roligt det än är, men det kanske du har undersökt redan?