Visa ett inlägg
Gammal 2011-02-27, 23:18   #25
RobinD
Moderator

RobinDs avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tino Visa inlägg
Intressant. Jag dubbelkollade precis mot samtliga matcher i Bundesliga denna säsong (förutom senaste omgångens matcher) och på dom 207 matcherna har det blivit över 2.5 mål i 60.4% av matcherna, vilket jag förmodar att du kollat mot innan i och med att du nämner att det går över linan i 60% av matcherna.

Det som däremot är ännu intressantare är att om man spelat över 2.5 i samtliga Bundesligamatcher denna säsong hade man gått +17.58u (108.5% roi, 60.4% hit).

Selekterar jag ut matcher där linan för över är 1.9x eller högre (enligt Betbrain max-odds) blir resultatet +13.4u (120% roi, 59.7% hit).

Skulle vara intressant att jämföra dessa mot övriga större ligor, som t.ex. EPL, La Liga, Serie A mm. och se om man hittar ett liknande samband, vilket jag dock inte hinner göra ikväll hur roligt det än är, men det kanske du har undersökt redan?
Nej jag har inte hunnit kolla det, har gjort massa home doggie back tests, men jag funderar på att leta liknande mönster.

OM man kan hitta mönster där public trycker oddsen så pass mycket åt fel håll att det blint går att profitera på andra sidan så skulle man ju spara en del tid.

Kanske bara är en våt dröm dock
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat