Ämne: NBA 27/2
Visa ett inlägg
Gammal 2011-02-28, 00:00   #15
Arch
 
Archs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 910
Sharp$: 6758

Smirnoff Ice
Stats: 1059 - 1080 - 44
ROI: 98.87%
Vinstprocent: 49.51%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hoop Visa inlägg
Bara jag som tycker att Knicks +9.5 är spelbart?
Problemet med Knicks är att de har tappat mycket djup som gjorde D'Antonis system så bra. Även bänken var bra och han kunde hålla högt tempo matchen igenom.
Att Melo har kommit till Knicks är ung. lika som när Ibra gick till Barca (passar inte bra i systemet), Melo är inte run'n'gun typ av spelare utan en iso/post up spelare som löser försvaret själv. Han ska ha mycket boll och få mycket tid på sig. Amare är likadan i den utsträckningen att han vill ha mycket boll, men han hade turen att spela med Nash och sen Felton som båda körde mycket pick'n'roll med honom. I början av säsongen, innan Felton klurade ut p'n'r hade Amares produktion lidit.
Nu är hans PG Billups som, trots att han är en bra PG, är inte lika pass-villig utan har en tendens att hålla bollen från screen och antigen ta treor eller driva mot korgen för kontakt. Han passar knappa halva tiden och har snittat dryga 6 FTA och 5 3pt försök per match i Denver (visar tendens att hålla i bollen).
D'Antonis system är istället boll rörelse, uptempo och skjuta snabba treor (han anser att man ska skjuta innan 7sek går, för det är den tiden för försvaret att optimeras) och pick'n'roll. Knicks är det laget som kör minst iso plays i ligan och nu saknar han halva bänken som hjälpte till att hålla tempot.
Toney Douglas och Shawn Williams är för dåliga för att vara konstant effektiva, de kommer att sakna Chandler bla.

D'Antoni kommer att ha det ganska svårt med att försöka fixa allt, om han inte förändrar sitt system, vilket jag tvivlar på. Problemet med att ändra hans snabba system är att både Amare och Melo är inga bra försvarare i grund och botten, mest för att de är lata och vill hellre göra pts.
Så man har ett lag utan bra försvar, en undersized center och försämrad bänk som har spelat ett system hittills, men måste spela ett annat som troligen inte passar då deras försvar är svagt.
Jag vet inte om han ens lyckas fixa det inom en månad+ men det kommer att vara tufft. Dock är Melo och Amare och Billups så pass bra att de kan forcera fram ett par vinster på egen hand, men jag skulle inte vilja spela på Knicks närmaste tiden oavsett linan. Bara mot om tillfället ges.
__________________
[aka illen]
MLB 2010 74-83-7 +1.25u
NBA 2013 158-111-5 $$
Arch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat