Kom tillbaka mina marginaler
Jag vet inte vad som händer men det känns som att jag springer i sirap för tillfället. Det smakar sötma i munnen hela tiden men likväl kommer jag inte uppåt eller framåt. Stoke släpper in ett kvitteringsmål i slutminuterna och handbollsmatchen tidigare slutade oavgjort. Att jag lirar Milan pre-game och väljer att inte lira live i pausen har enbart med att jag tidigare tappade på Johaug på 10 km. Så jobbigt när jag inte orkar ta förlusterna rent mentalt pga att jag befinner mig i den här bubblan som är fylld med sirap. Klirr i kassan hade det gett att spela Milan i paus med en 3-0 vinst alternativt -1.5. Jag får lägga det bakom mig och på något sätt sluta bada i denna sörja.
Jag funderar att justera upp det mina unit baseras på och ha färre spel per dag ett par dagar men samtidigt så vill jag inte gå ifrån mitt grundkoncept just nu då jag fortfarande vill vara bred och ha ett antal spel igång, även om jag helst höll mig på max tio om dagen. Det lutar åt att jag gör en tillfällig ändring med få spel och högre insatser de närmaste dagarna men jag vet samtidigt med mig att hittar jag flera värdespel inom skidskyttet så kommer det inte att gå.
Lukas Bauer känns som ett bra spel till 1.85 i morgon på 15 km. Dels för att han stod över dubbeljakten för att inte göra av med krafter där samtidigt som Dario Cologna var orkeslös i slutet av dubbeljakten och det pekar mot formtapp. Visst kan det vara dagsform men jag tolkar det som att Lukas Bauer kommer ha bra chanser att vara först i morgon av dessa två och 1.85 spelades tidigare i dag. Jag värderar det till mellan 60-65% fördel Bauer. Det ska även bli intressant att se Axel Teichmann som i stort sett enbart laddar inför mästerskap numera.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|