Jag går vidare på temat leauge one. Den match som sticker ut idag är den mellan:
Charlton - Carlisle 2
Anledningen till att jag uppmärksammar denna är för att oddsen och verkligheten inte stämmer överens. Carlisle ska inte ha en chans idag enligt spelbolagen, men jag håller inte med där.
Charlton saknar idag, för 5e matchen i rad, Paul Benson som är lagets bästa anfallare. Utan honom så har man varit totalt iskalla framför målet i de 3 senaste matcherna och inget talar för någon ändring till ikväll.
Som om inte det vore nog så klev Johnnie Jackson av i halvtid senaste matchen med en skada. Denne Jackson är just nu Charltons stjärnspelare nummer 1 och yttern toppar den interna skytteligan. Det är fortfarande oklart om Jackson kommer att spela idag. Skulle Jackson vara tvungen att stå över så är Charlton ett bottenlag ikväll då firma Benson-Jackson har producerat hälften av Charltons mål denna säsong och målskillnaden utan dessa är 27-43.
Det enda avbräcket hos Carlisle är en ytterback, men dessa är sällan oersättliga och speciellt inte på den här nivån. Lagets manager har även gått ut och dementerat rykten om att han ska byta klubb vilket förmodligen är viktigt psykiskt i truppen då osäkerhet aldrig är bra.
Stämmer det att Jackson inte kommer att starta eller att han inte kommer kunna gå för fullt så är jag sugen på att spela Carlsile. Dessa förutsättningar och 4ggr pengarna får mig att bli bra sugen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: zimzelen (+2), fredo (+1)
|