2011-03-01, 17:49
|
|
Reg.datum: feb 2011
Sharp$: 388 Stats: - - ROI: % Vinstprocent: %
|
Tipsar om Chelsea - United, de tre spel jag spelat inför matchen. Detta har jag kopierat från min blogg och lagt in hit. Lycka till alla idag
Spoiler:
Premier League: Chelsea - Manchester United, 20:45
* Chelsea - Manchester United U1.5 Mål
---> 3.00 @ Unibet
* Chelsea - Manchester United X/X (HT/FT)
---> 4.70 @ Unibet
* Chelsea - Manchester United X (FT)
---> 3.25 @ Unibet
Motivering
Här möts Englands jättar. Förra årets vinnare Chelsea mot dagens serieledare Manchester United. Vilken match det kommer att bli tänker man ofta. Dock så anser jag att matcherna dessa lag emellan ofta brukar vara rätt tråkiga. Det brukar ofta stå mycket på spel när dessa lag möts och likaså är det idag. Chelsea ligger idag på en 5 plats och har verkligen inte kommit upp i den standard jag är van att se dom i. Manchester däremot ligger 1 och har 4 poäng ner till Arsenal. Här tror jag att man kommer köra avvaktande på bortaplan för att minst få med sig 1 poäng. Vid förlust så kan Arsenal vid vinst hemma mot Sunderland minska avståndet till 1poäng. Detta gör att jag tror matchen kommer bli väldigt tajt med mycket tjongande backlinje-backlinje.
En tajt match där inte många mål kommer göras. Själv tror jag på 0-0 alternativt att något lag vinner med 1-0. Mötena lagen emellan på Stamford Bridge brukar ha en tendens att sluta rätt tajt. Manchester har inte vunnit mot Chelsea på Stamford Bridge sen säsongen 2001/2002 då man vann med 3-0 genom mål av Scholes, Van Nistelrooy och "SUPER-SUB" Ole Gunnar Solskjaer.
Hemma/Borta säsongen 2010/2011
Chelseas Hemmastatistik: 8-2-2
Manchesters Bortastatistik: 4-8-1
Troliga startelvor
Chelsea
Cech; Ivanovic, Luiz, Terry, Cole; Essien, Mikel, Lampard; Anelka, Torres, Malouda.
Manchester U
Van der Sar; O’Shea, Smalling, Vidic, Evra; Nani, Fletcher, Scholes, Giggs; Berbatov, Rooney.
Jag tror på dessa spel. Det finns risk i dem men jag anser att spelvärdet är riktigt bra och väljer därför att spela U1.5 mål, X/X i halvtid och fulltid samt X i fulltid. Det räcker med att jag får in minst ett spel för att gå +-0. Dock så hoppas jag på att det blir en betydligt bättre utdelning.
Nu kör vi. Lycka till!
|
|
|