Visa ett inlägg
Gammal 2011-03-01, 19:20   #2
1nce

1nces avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 1878

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Har Tavares och Kampmann hittills. Tavares spelet känns bra men jag börjar få lite kalla fötter när det gäller Kampmann med tanke på hur vild Diego var när han besegrade Paulo Thiago.

Nu är ju inte Kampmann riktigt samma typ av motståndare och även han har besegrat Thiago, i mitt tycke på ett mer dominant vis. Diego är ju ingen gåta precis, han kommer gå på sina takedowns non-stop men Kampmann har bättre takedown defense än Thiago och även bevisligen bättre bjj. Det som däremot är en gåta är strategin som Kampmann hade senast mot Jake Shields och även kostade honom segern imo, risken är att nåt liknande inträffar, OM Kampmann har en bra strategi och gör det han är bäst på så ska han vinna. Jag tror inte att Diego lyckas ta ner Kampmann hur enkelt som helst och Kampmann bör kunna ta sig upp igen eller svepa. Ångrar inte mitt spel då jag tror han vinner denna match men till oddset 1.71 som jag lirade 5u på rekommenderar jag snarare 3-4u nu vid närmare eftertanke (1.735@Pinnacle).

Thiago Tavares har jag som en ~55% favorit över Shane Roller. Brassen är mer mångsidig och har mött tuffare motstånd, hans standup är helt ok men det är hans bjj som är främsta vapnet. Roller är en brottare, hans stående game är sämre än brassens och jag tycker inte att hans brottning är speciellt bra heller. Roller har en hel del vinster via submissions men det är knappast mot motståndare av Tavares kaliber och Roller har dålig toppkontroll och är allmänt slarvig på marken. SKulle han ta ner Tavares vilket han förmodligen lyckas nån enstaka gång så kommer Tavares kunna studsa upp igen.

@Moffe
Joe Daddy ser intressant ut till det oddset, får kika lite mer på hans motståndare. Har hört att Sakaras motståndare är game så det blir nog pass på honom eller eventuellt spel på hans motsåndare. Cantwell är också intressant, det som oroar är tidigare skadeproblem och lång frånvaro, tror det oddset kan stiga en del också.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat