Visa ett inlägg
Gammal 2011-03-03, 10:31   #69
Bolt
 
Reg.datum: aug 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 341
Sharp$: 936
Standard

kopierar in från min dagbokstråd:

Har hittat ett grymt spel som jag inte förstår oddset på. Betsafe erbjuder:

To lead after 1 exchange: Ingemarsdotter vs Muranen

1.72!!! 1.55 gav NB vilket jag tyckte var högt bara det! Vad är tankegången här då undrar du.
Jo, för det första åkte Ida stafetten igår med Kalla och de vann ju som bekant. Är man inte sliten efter semi och final för att dagen efter åka 5 km klassiskt, ja då tar jag och lyfter på hatten. Men fan jag ser inte en chans att Muranen, som inte åkte igår, ska torska mot Sverige på förstasträckan.
Det andra som jag tänker: Muranen kom 6a i 10 km klassiskt! Sjukt bra lopp av finskan som spöade Ida med 2 minuter! Hon spöade även Skofterud med 34 sekunder och Longa med 2 sekunder.

Jag kan inte fatta 1.72.. Muranen har 2 uppgifter i VM, 10 km klassiskt som hon åkte redan och att vara försteman i finska stafettlaget. Sen har hon gjort sitt, det hon är bäst på, dvs klassiskt. Ida är garanterat trött. Skulle hon mot förmodan försöka hänga med täten så tror jag det kommer en vägg med sisådär 2 km kvar att åka.

Nej jag tror detta är årets spel där finskan är MINST 20 sekunder före Ida vid växling..

IOM detta så kan jag inte heller blunda för ett annat värdespel..

Lag att växla först. 4.25 på Finland hos Bet365. Italien är favorit, men de har samma läge som Sverige. Longa åkte stafetten igår och tror detta sitter kvar i benen när sista kilometern ska farten ökas. Muranen vet vikten av att skapa lucka till framförallt Norge om de ska kunna slåss om guldet och lär därmed köra på för att skaka av sig så många som möjligt.

OBS, det kan finnas högre odds på land att växla först men jag orkar inte leta genom hela spelvärlden. 4.25 anser jag bra och hade själv satt oddset på 3 ggr cirka..

Spelen är alltså Muranen slår Ingemarsdotter första sträckan @ Betsafe 1.72

Finland att växla först 4.25 @ BET365
Bolt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat