Visa ett inlägg
Gammal 2011-03-04, 15:25   #25
Riise

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 1138
Standard

3/4 Spelstopp 18:00, 20:30 samt 20:45

Fyra spel idag från den europeiska fotbollen.

Ogiltigt spel-ID: 308280

Spoiler:
Info:
Herhta Berlin som toppar II Bundesliga är också seriens tredje bästa hemmalag. Man har tappat poäng i 4 av 12 matcher hitills på Olympiastadion. FSV Frankfurt är ett medelmåttigt lag på bortaplan som blandar och ger. Idag saknas svensken Andreas Dahlén och Björn Schlicke i bortalaget. Hemmalaget har ett intakt lag ifrån förgående match. Herhta Berlin kommer ifrån sin bästa insats för säsongen senast med en 5-0 seger borta mot Aachen och formen är sedan innan också god. Annat kan man säga om Frankfurt då man tagit ynka 1 poäng på 6 matcher och förlorat 6 av dom 10 senaste matcherna.

Analys:
Herhta med en intakt trupp och med tillgång till starkast möjliga startelva ska ha god chans att slå alla lag på Olympiastadion och en uppflyttning hägrar. Med tanke på att bästa försvarsspelare är borta i Frankfurt (Björn Schlicke) samt att Herhta Berlin verkar ha hittat målformen så tror jag man kan göra 2-3 mål på ett darrigt FSV försvar utan dess naturlige ledare. Det som kan höja bortalaget och som coachen pratar på är stämningen på Olympiastadion och är säkert inte alltid en sån stor fördel som man kan tro i II Bundesliga då den är överlägset störst och med bäst tryck från läktaren vilket är en upplevelse för alla lag som gästar. 3-0 och full fröjd i huvudstaden efter kvällens match? Jag tror de.

Ogiltigt spel-ID: 308275

Spoiler:
Info:
Seriefinal i Jupiler League innan slutspelet kan börja. Serieledaren Genk (leder på målskillnad) kommer till Anderlecht för en kvällsmatch. Genk som imponerat stort iår 5 segrar på de 6 senaste matcherna. Hemmalaget har nyligen åkt på tre raka förluster och det är inget som man är vana vid. Utslaget av Ajax med totalt 5-0 i EL samt en 2-0 förlust i ligan mot Westerlo. Anderlecht får tillbaka till den här matchen Lukaku och Legear som är två viktiga spelare offensivt. Saknas gör endast backen Desschacht. Bortalaget saknar också bara en spelare, Limbombe.

Analys:
Anderlecht som är en rutinerat lag med ett grymt hemmafacit tror jag vill knipa tre poäng så fort som möjligt efter den senaste tidens dåliga resultat och det pratar Lucas Biglia om, dom är revanschsugna. Och vad hade varit bättre än att slå en direkt titelrival på hemmaplan? Genk är offensivt ett mycket duktigt lag. Anderlecht har bara släppt in 4 mål på hemmaplan iår. Båda lagens coacher säger att den här matchen inte är avgörande då man ska möta varandra 2 gånger igen sedan i slutspelet men längtan efter en vinst är stört för Anderlecht. Får man tillbaka Lukaku och Legear i anfallsspelet så tror jag man kan vinna en sådan här match då man är mer vana vid stormatcher än vad Genk är. Hemmaplan är ju också en nyckelfaktor som stärker Anderlcht. 1.87 på en hemmaseger är för bra för att inte testa. 3-1, Lukaku hattrick?

Ogiltigt spel-ID: 308283

Spoiler:
Info:
Dortmund är klara seriesegrare, jo jag säger trots att en mängd matcher återstår. Man spelar bäst fotboll i Tyskland och spöade Bayern München borta senast med 3-1. Köln har vaknat till liv efter ett tränarbyte och har den tredje bästa formen i serien med raden 4-1-1 på de 6 senaste matcherna. Podolski och Novakovic har börjat producera vilket är en nödvändighet för att Köln ska ta poäng. Dortmund har bara en spelare tveksam till start och de är lagkaptenen och första målvakten Wiedenfeller. I Köln saknas Geromel, Schorc, Matuschyk och McKenna.

Analys:
Dortmund har ligans bästa försvar och på hemmaplan har man släppt in 5 mål på 11 matcher. Trots att spelare och ledare säger att man inte ska slappna av så lär man säker inte ta i de där sista 3-4 % som gör att man vinner matcherna på ett lika övertygande sätt som tidigare. Köln har en stekhet Podolski i laget men jag tror han får det svårt idag. Dortmund har bara tre gånger tidigare iår gjort mer än 2 mål i en hemmamatch i ligan. Köln och andra sidan har endast gjort mer än 2 mål på bortaplan 2 gånger iår. Dortmund vinner såklart, med 2-0 kanske?

Ogiltigt spel-ID: 308270

Spoiler:
Info:
Roma med ny coach lär vara segersugna här. Lecce har gjort det ganska bra på hemmaplan iår, speciellt mot storlagen då man spelat 1-1 mot båda Roma och Inter samt slagit Juve med 2-0. I Roma saknas idag Totti och Rosi. Totti lär höja sig under förre lagkompisen Montellas ledning och jag tror det är ett ganska tungt avbräck för mr Montella. Lecce saknar Ofere och Di Michele men har ändå god styrka offensivt med Jeda, Chevanton och Corvia.

Analys:
Lecce som är lite på uppgång och säkert mycket stärkta av segern senast mot Juve lär sälja sig dyrt som fan här då man krigar för ett nytt kontrakt. Roma kommer med en knasig form trots att Montella tagit 4 poäng på sina två första matcher är jag inte övertygad om att han tillför Roma något större. Menez lär bli placerad på bänken igen, (grovt tjänstefel!) samt att när man haft en CL match veckan därpå under säsongen och spelat på bortaplan inte vunnit på 3 försök. Spännande statistik som jag hittade och gör att jag tror att Lecce minst fixar kryss ännu mer. Roma har säkert inte gett upp att avancera i CL och lär ändå ha lite fokus på den matchen. Lecce väntas starta med Corvia och Chevanton på bänken och lär inledningsvis låta Roma styra spelet, om man så behagar så kan man slänga in dessa två för att göra mål, känns tryggt. 1-1?

Senast redigerad av Riise den 2011-03-04 klockan 22:45.
Riise är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat