Veckans omgång då. Tror på hög utdelning. Förra året en dag som denna gav den 63milj till en ensam vinnare.
Synd på strykningen på ågårds ludde. Nu fick man mer streck på I saw you istället men den ligger inte 1 på turordningen så man slapp många extra streck där.
I sista spikar jag Kif Kif. Hästen är perfekt inne (1000kr till och den hade stått på tillägg). Den har springspår och är stabil iväg. Har sprungit i norge och där har de inte lika höga prispotter som vi har i Sverige. Hade den sprungit motsvarande lopp i Sverige skulle den haft 5-600k på sig och därmed tillhöra tilläggsvolten. Jag tror den bara vinner faktiskt. Det som talar lite emot är att voltsystemet inte är likadant där som här och det finns risk för galopp.
I avd1 har 3 sagt att han tänkt släppa ledningen till 5 om han får den. Axevalla har extralångt upplopp och därmed tog jag med bakspårshästarna som kan få perfekta lopp. Oerhört understreckade är dom iaf.
I avd2 är det bara måla som gäller.
Avd 3 ville jag egentligen ha med 11 men revisorn sa nej och den fick halka som första reserv.
Avd 4 tror jag inte att grappa akema vinner. Den är på mittenvolten och de försprång som den har till tilläggshästarna kommer att käkas upp rätt så fort tog dock med den iaf. Tror inte heller 6an vinner här utan vinnaren finns på tilläggsvolten (13,14,15)
5,10,11,12 res 4,3
2,3,4,5,6,7,8,10 res 9,12
3,5,6,7 res 11,9
2,3,4,5,6,9,10 res 7,8
1,6,10,13,14,15 res 4,12
1 res 1,2
6 res 13,12
Utmatad som andelssystem
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|