Visa ett inlägg
Gammal 2011-03-06, 11:13   #30
Riise

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 1138
Standard

Söndagsbuffé uppdukad!
Fint utbud idag och jag har lyckats hitta 6 stycken spel som jag tror mycket på.

Ogiltigt spel-ID: 310855

Spoiler:
Info/Analys:
Inter tar idag mot Genoa på hemmaplan som saknar Criscito, Floro Flores, Veloso och Destro. I hemmalaget saknas Samuel, Cambiasso och Milito. Inter har vunnit alla sina hemmamatcher under coach Leonardo och jag tror att dom vinner även idag. Genoa är inget jättestabilt lag som man kan förlita sig på då dom varvar topprestationer med riktiga bottennapp. Man har 4 riktigt TUNGA avbräck i dagens match och Inter måste haka på Milan i toppen och då räknas inget annat än en seger. Sneijder verkar vara på uppgång formmässigt samtidigt som Eto'o alltid levererar och Pazzini har fått en bra start i klubben. Man har vilat en hel vecka från matchspel nu och det var nödvändigt för dom. Det väntar tuffa matcher hela våren ut och då kan de va skönt att få vila och samla sig. Man kommer heltaggat ut till den här matchen och gör processen kort med Genoa? 3-0 Inter och trion längst fram gör var sitt mål.

Ogiltigt spel-ID: 310856

Spoiler:
Info/Analys:
7 fuckin' 0 i förra matchen mot erkännt hemmastarka Palermo. Är Udinese europas just nu bästa lag? Kanske, men man har fortfarande en del att bevisa för att säsongen ska klassas som en succé. Frågan är nu om man klarar detta? Jag tror det. Sanchez vill bevisa att han platsar i en storklubb och lär fortsätta på högsta växel. Di Natale öser alltid in mål på regelbunden basis och man har till och med börjat få koll på försvarsspelet. Man har hållit "0:an" i ett par matcher irad nu och jag har svårt att se att ett skadeskjutet Bari som annars också är ganska uselt på bortaplan ska ta poäng här. Jag tror inte ens att man gör mål. 10 man i försvaret och Udinese kommer trycka på. Man kommer inte kunna komma upp i planen ens med den taktiken då Udinese med sin aggredsiva press kommer återerövra boll gång på gång. Anledningen till att jag valde det här spelet istället för -1.5 AH som står i ungefär ett snarlikt odds är att jag tycker det finns risk att Baris köttmur kommer kunna stå emot länge, för att sedan Udinese ska kunna peta in en boll, därav känns detta säkrare än -1.5 AH.

Ogiltigt spel-ID: 310844

Spoiler:

Info/Analys:
Playoff jagande Valladolid har här fått något väldigt fint att sätta tänderna i. Bottenlaget Ponferradina kommer på besök. Man har 8 poäng upp till säker mark och tåget är väldigt nära att lämna. På bortaplan har man gjort 7 mål och släppt in 22. Iofs så brukar man ibland få med sig ett oavgjort resultat hem men man tanke på alla de skador man lider av, (Suárez (MF 4/0 - backup) / Long term
Pérez (MF 15/0 - reg) / Long term
Máyor (FW 27/2 - reg)
Yuri (FW 10/1 - rotation)
Vega (FW 13/1 - rotation) /Long term
Abraham (MF 3/0 - reg) /suspended) tror jag man kommer få det svårt här. Valladolid har också ett par spelare borta men inga tunga avbräck. Man får tillbaka förstemålvakten Villar som stärker upp defensiven ytterliggare. Man bör ta 3 poäng här med tanke på motstånd och motivation. Raka 1an betalar dåligt och jag väljer att gå på -1 AH här, känns stabilt. Enda som oroar mig är att Valladolid tenderar att missa väldigt mycket chanser i de matchrapporter jag läst men förhoppningsvis har man fokus på topp och ställt in siktet, då sitter denna.

Ogiltigt spel-ID: 310852

Spoiler:
Info/Analys:
Ett förbättrade Standard, till stor del av Defours återkomst kommer ta 3 poäng idag. Varför? Jo för att man har sett bättre ut formmässigt de senaste matcherna samtidigt som Club Brügge inte har satts på något tillräckligt stort prov på sistone. Man har spöat några bottenlag men de övertygar inte mig speciellt mycket då man från starten av säsongen sa att man skulle ta hem hela ligan, nu har det inte riktigt blivit så och säsongen är "misslyckad". Hela laget har lyft sig med Defours comeback och han leder laget med pondus. Jag tror man tar 3 nödvändiga poäng här.

Ogiltigt spel-ID: 310875

Spoiler:
Info/Analys:
Real Madrid med stora skadeproblem mot ett pånyttfött Racing. Slutar 0-1. CR7, Gago, Kaká, Lass, Garay, Arbeloa, Khedira och Higuain är alla skadade i bortalaget. De 3 senaste matcherna i Santander har slutat under 2.5 mål och alla har Real segrat med 2-0. Jag tror Real kommer få det svårt att bryta ner Racing idag som säkert ser sig med goda poängchanser här. Man lär vilja fixa ett nytt kontrakt så fort som möjligt och att ta poäng mot Real skulle vara en rejäl knuff på vägen. Men man måste spela kompakt, med en bra disciplin och ha tålamod. Det är något coach Marcelinho tryckt på inför matchen och jag förväntar mig ett Racing som inte går bort sig och med en ganska kontrollerad matchbild. Detta blir en tight affär.

Ogiltigt spel-ID: 310938

La även in ett livespel på den här matchen då jag missade matchstarten och något jag tänkt lira pre game. Båda lagen har gjort mål på slutet och jag är inte imponerad av Zenits defensiv såhär långt. CSKA ser stabilare ut. Båda lagen har kvalité i anfallet och det lär säkerligen bli ett par mål. Spelet lades 10 minuter in i matchen då det fortfarande stod 0-0. Ber om ursäkt för att jag missade matchstart.

Senast redigerad av Riise den 2011-03-07 klockan 10:17.
Riise är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat