Visa ett inlägg
Gammal 2011-03-06, 20:17   #17
Grnvit
 
Grnvits avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 1 200
Sharp$: 3531

Ishockey 14/15
Stats: 245 - 251 - 57
ROI: 107.00%
Vinstprocent: 49.40%

Standard

Ja, det är ju faktiskt som du säger, kingscania, spets är viktigare än bredden. Så det var rätt dumt av mig att säga att DIF's bredd kommer att avgöra.

På frågan om DIF har bättre spets än Luleå så vet jag faktiskt inte.
Luleå har en bra leading-line med Abbotts och Vihko. Kan tänka mig att slutspel passar den formationen perfekt.
Sen har de ju Arlbrandt & Olausson som har varit bra i grundserien. Det är väl bäst att jag inte yttrar mig för mycket då jag inte sett dem så många gånger. Men det känns som de kommer passa in lite sämre i slutspelet? Ingen av dem är väl direkt fysiskt starka. Arlbrandt är väldigt kortväxt. Olausson känns som en lite mer finlirare.
Det är väl den offensiva spetsen de har, tillsammans med Fälth & Niinimaa på backsidan.

Det är väl framförallt Luleås defensiv som kommer att vara avgörande. Deras BP t.ex är ju briljant.

DIF har en bra offensiv men sämre defensiv. De har ju spetsspelare, men som har underpresterat. Nilson & Widing är två exempel.
Krüger, Hannula, Holmqvist, Boumedienne, Tjärnqvist skulle jag vilja säga är spetsspelare. De är såna som kan avgöra matcher.

Sen kan det ju finnas spetsspelare i defensiven också. Men det kanske man kallar mer för "kvalitéspelare"?
__________________
1932

Twitter:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kingscania (+1)

Senast redigerad av Grnvit den 2011-03-06 klockan 20:21.
Grnvit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat